جادار و خواستنی!طرح گرافیکی از پورشه ۹۱۱ داکار اسپرت توریسمو

به گزارش اتونیوز ،هرچند هیچ‌گاه پورشه ۹۱۱ شوتینگ بریک ساخته نشده است اما این مانع از تصور چنین خودرویی آن‌هم با ویژگی‌های آفرود در دنیای رندرها نخواهد شد.

چیزی بنام پورشه ۹۱۱ استیشن سه‌در وجود ندارد چه رسد به آنکه بر اساس ۹۱۱ داکار آفرودی ساخته شده باشد اما با توجه به رندرهایی که در اینجا می‌بینید، آرزو می‌کنیم کاش چنین خودرویی ساخته می‌شد. یک طراح دیجیتال بنام Sugar Chow در این رندرها نسخهٔ آفرودی ۹۱۱ داکار را به یک استیشن آفرودی تبدیل کرده است. وی خط سقف ۹۱۱ را کشیده‌تر کرده تا یک استیشن دودر یا بهتر بگوییم، شوتینگ بریک را خلق کند.

گلگیرهای برجسته‌تر با فلاپ‌های پلاستیکی شبیه رنو پی‌کی (!) و لاستیک‌های آلترین عریض که روی رینگ‌های پنج پرهٔ Fuchs قرار گرفته‌اند نیز از دیگر ویژگی‌های این ۹۱۱ خیالی هستند. دماغهٔ خودرو از ۹۱۱ کاررای معمولی گرفته شده و بنابراین در اینجا هیچ دریچهٔ اضافی یا قلاب‌های بکسل دیده نمی‌شود اما باربند و روکش پلاستیکی رکاب‌ها نشان می‌دهد یا یک ۹۱۱ معمولی طرف نیستیم.

هرچند این رندرها خیالی هستند و چنین خودرویی در واقعیت وجود ندارد اما قبلاً در دنیای واقعی کوپه‌های دودر پورشه به شوتینگ بریک تبدیل شده‌اند. در دههٔ ۸۰، یک شرکت تیونینگ آلمانی بنام DP MotorSport حدود ۱۰ دستگاه ۹۴۴ کارگو تولید کرد که شوتینگ بریکی بر اساس پورشه ۹۴۴ بود. در سال ۲۰۲۰ نیز یک مهندس هلندی با استفاده از دماغه و سپرهای ۹۱۱ GT3 نسل ۹۹۷ و چراغ‌های عقب ۹۱۱ نسل ۹۹۱، یک باکستر را به استیشن دودر تبدیل کرد.

حتی خود پورشه نیز چنین کاری انجام داده است. در سال ۱۹۸۴، گروهی از مهندسان این شرکت برای تولد «فری پورشه»، رئیس سابق شرکت و پسر بنیان‌گذار پورشه، خودرویی بنام خودرویی بنام پورشه ۹۴۲ را به او هدیه دادند. این یک استیشن اختصاصی بر اساس پورشه ۹۲۸ بود که هم‌اکنون در موزهٔ این شرکت نگهداری می‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا