همکاری با سایت اتونیوز

آیا شما هم علاقه مند دنیای پر راز و رمز و پر هیجان ماشین هستید؟ آیا دوست دارید برای نوشتن مطالب جذاب سایت اتونیوز، به ما بپیوندید؟
اگر در ترجمه مطالب خودرویی یا آزمون و مقایسه خودروها یا داشتن اطلاعات فنی با ارزش یا در نگارش مطالب جالب خودرویی، دستی در آتش دارید، به سایت اتونیوز ملحق شوید.
با افتخار یک نام کاربری ویژه و دسترسی سطح نویسنده را برای شما برقرار خواهیم کرد. و مطالب شما پس از آن بانام خودتان در این سایت منتشر خواهند شد.
برای آغاز همکاری یک یا چند متن را آماده کرده و برای ما ارسال نمایید. توجه داشته باشید که کپی مطالب سایر سایتها عملی نیست که مورد قبول ما و خوانندگان ما قرار گیرد. بعلاوه متنهای شما باید شیوا، با آیین صحیح نگارش پارسی و جذاب و زیبا باشند.

زمینه های مورد نظر:

  1. اخبار داخلی (گزارشگر-خبرنگار-تحلیلگر باسابقه)
  2. خودروهای سنگین
  3. دوچرخه و موتورسیکلت (نویسنده و مترجم با تجربه در این زمینه و امکان تست و بررسی عملی)
  4. هواپیما و صنایع نظامی
  5. طراحی وسایل نقلیه
  6. مسابقات (رالی، فرمول، کراس، …)
  7. آموزشی و فنی
  8. ادمین برای کانال تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی (با سابقه-توانایی برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری-آشنا با تبلیغات-مسلط به موضوعات خودرو)

برای هرکدام از موارد ذکر شده احتیاج به یک سرپرست و حداقل یک نویسنده داریم.

درخواست می‌کنیم که با دقت شرایط و پیش‌نیازهایی زیر را مورد به مورد بخوانید و واقعاً اگر حس می‌کنید دارای همه این موارد هستید با ما تماس بگیرید.

۱- نظم و انضباط، خوش‌قولی: مهم‌ترین فاکتور برای ما، همین مورد است.

۲- شوق و تعهد به کار: اصلی‌ترین انگیزه شما برای همکاری به‌عنوان یک نویسنده باید همین مورد باشد. غیرممکن است که شما علاقه‌ای به چیزی نداشته باشید و آنگاه بتوانید یک مطلب عالی بنویسید. ما یک نویسنده و مترجم بی‌روح و یک روبات ستون‌پُرکن نمی‌خواهیم. بله! به نویسنده‌ها حق‌التألیف هم پرداخت خواهد شد، اما هیچ حق التحریر کلانی هم نمی‌تواند، شوق و عشق نویسندگی را ایجاد کند.

۳- نویسنده باید شناخت درست و عالمانه‌ای از دنیای خودرو یا حوزه نگارشی خود داشته باشد. از قضاوت‌های تکانه‌ای پرهیز کند، منصف باشد و ازخط اعتدال گذر نکند.

۴- رزومه کاری: داوطلبانی که سابقه کار نویسندگی در نشریات و روزنامه‌ها یا وبلاگ‌ها «معتبر» را دارند، در ارجحیت هستند. لطفاً در ایمیلی که می‌نویسید، سابقه کاری خودتان را بنویسید و چند نمونه از کارهایتان را برای ما بفرستید.

۵- رعایت نکات گرامری و نوشتاری، مثلاً رعایت صحیح نقطه‌گذاری‌ها، نیم‌فاصله‌ها، پاراگراف‌بندی درست.

۶- ذوق و قریحه نویسندگی: نوشتن مقدمه جذاب برای هر نوشته، انتخاب عنوان‌های وزین و پرکشش، سبک نوشتاری خوب، توانایی پروراندن و توسعه مطلب. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، ما نویسنده می‌خواهیم و نه یک مترجم زیردست! یک نویسنده خوب باید بتواند هر مطلب را (در صورت نیاز) با مراجعه با منابع دیگر تکمیل کند و اگر حین خواندن مطلب، حس کرد که مطلب دارای حاشیه‌ای است که پررنگ کردن آن، مطلب را جذاب‌تر می‌کند، حتماً باید این حاشیه را هم ذکر کند.
در این سایت اصلاً در پی ترجمه کلمه به کلمه مطالب نیستیم. دوست داریم که مطالب به‌نوعی بومی‌سازی هم بشوند، یعنی متناسب با نیاز و دانش هم‌وطن‌های عزیزمان، پرداخت شوند.

۷- داوطلبان عزیز باید توجه داشته باشند که ما روی همکاری مداوم با آنها حساب باز می‌کنیم، اگر حس می‌کنید که تنها یکی دو ماه می‌توانید همکاری کنید و بعد به خاطر مشکلات شخصی، تحصیلی و یا هر مسئله دیگر، میدان را خالی خواهید کرد، لطفاً با ما تماس نگیرید! ما حتی در تعطیلات آخر هفته، مناسبتی و تعطیلات نوروز هم طبق یک برنامه مشخص، به وجود شما نیاز خواهیم داشت.

۸- توانایی درک مطلب عالی زبان انگلیسی: البته ما انتظار نداریم که شما یک مترجم زبردست در حد ترجمه متون دشوار ادبی کلاسیک باشید، اما دست‌کم باید بتوانید مطالب و فیلم‌های انگلیسی در حوزه خودرو را به خوبی درک کنید.
از آنجا که دوست داریم، به‌صورت مرتب مطالب طولانی ژرف را هم کار کنیم، نویسنده باید این توانایی، تمرکز و هوشمندی را داشته باشد که مطالب طولانی انگلیسی را بخواند و چکیده آنها را با مهارت با زبانی روان و سلیس به نگارش درآورد.

۹- مهارت‌های پایه ویرایش عکس و کار با سیستم مدیریت محتوای وردپرس و نیز خوش‌ذوق بودن در انتخاب عکس‌ها: گاهی عکس‌هایی که در منابع خبر وجود دارند، کم‌کیفیت هستند. نویسنده موظف است با جستجو، بهترین و با کیفیت‌ترین عکس‌ها را انتخاب کند، آنها را کمی ویرایش کند، مثلاً برش بدهد و بعد در سایت بگنجاند.

۱۰- آشنایی کافی با سئو

۱۱- آنلاین بودن تمام‌وقت در بعضی از روزها: بعضی از مطالب فوری و مهم، مطالبی هستند که تاریخ مصرف دارند، یعنی اگر طی چند ساعت کار نشوند، دیگر در ساعات آتی یا روز بعد، نوشتن در مورد آنها لطفی نخواهد داشت و به‌جای ارتقای سایت، باعث تنزل جایگاهش در ذهن خوانندگان خواهند شد.

۱۲- روح همکاری، خلاق بودن، توانایی پیشنهاد سوژه: ما می‌خواهیم «همکار» جذب کنیم و نه «کارمند»!
دوست داریم که نویسنده‌هایی که به تیم ما اضافه می‌شوند، خلاق باشند، حس کنند که در توسعه سایت سهیم هستند. به ما پیشنهادهایی برای ارتقای سایت بدهند. خودشان قادر به یافتن سوژه‌های جذاب باشند و کار برایشان حالت رفع تکلیف را نداشته باشد.

در صورت تمایل، اولین متن آماده خود را به همراه معرفی کامل خود به آدرس پست الکترونیکی automotive.ir@gmail.com ارسال فرمایید.

با احترام فراوان

دکمه بازگشت به بالا