موضوعات داغ

انتظار به پایان رسید! اولین خودروهای هیدروژنی BMW iX5

اتونیوز: راه اندازی ناوگان آزمایشی BMW iX5 هیدروژنی! پس از چهار سال توسعه، اولین مدل‌های هیدروژنی BMW iX5 هیدروژنی وارد جاده‌ها می‌شوند.

به گزارش اتونیوز، اولین خودروهای هیدروژنی BMW iX5 اکنون در جاده ها هستند. در طول سال، ناوگان آزمایشی در سراسر جهان توسط گروه‌های هدف مختلف برای مقاصد آزمایشی و نمایشی استفاده خواهد شد. این به تیم توسعه دانش عملی اطلاعات ارزشمندی در مورد خودرو و استفاده روزمره از فناوری پیل سوختی هیدروژنی پیشگام می دهد.

سیستم پیل سوختی هیدروژنی توسعه یافته و تولید شده توسط بی ام و شواهد دیگری از تخصص پیشرو در توسعه گروه بی ام و در زمینه فناوری های محرک الکتریکی است. بی ام و به طور سیستماتیک توسعه فناوری سلول سوختی هیدروژنی را به عنوان یک گزینه آینده محور برای تحرک فردی بدون آلایندگی محلی پیش می برد.

گروه بی ام و دگرگونی بخش حمل و نقل را سرعت می بخشد.

الیور زیپس، رئیس هیئت مدیره BMW AG نیز بر اهمیت فوق‌العاده این سیستم محرکه نوآورانه تأکید کرده است: «هیدروژن یک منبع انرژی همه‌کاره است که نقش کلیدی در فرآیند انتقال انرژی و در نتیجه در حفاظت از آب و هوا دارد. به هر حال، این یکی از کارآمدترین راه‌های ذخیره و انتقال انرژی‌های تجدیدپذیر است. ما باید از این پتانسیل برای تسریع در تحول بخش تحرک استفاده کنیم.»

 

BMW Starts Fuel Cell Systems Production For iX5 Hydrogen - Mobility Outlook

 

برای باز کردن این پتانسیل هیدروژن به بهترین اثر ممکن، گروه بی ام و در حال تولید سیستم های پیل سوختی بسیار کارآمد در مرکز تعالی هیدروژن خود در مونیخ است. این فناوری یکی از مهم‌ترین اجزای BMW iX5 هیدروژن است و به طور پایدار بر دگرگونی کل بخش حمل‌ونقل تأثیر می‌گذارد – و آن را تقویت می‌کند.

اولیور زیپس می‌گوید که یک فناوری به تنهایی برای فعال کردن تحرک خنثی از نظر آب و هوا در سراسر جهان کافی نخواهد بود.

 

گروه بی ام و یک پیشگام مطلق در زمینه فناوری پیل سوختی هیدروژنی است و این پیشرفت هیجان انگیز را به طور مداوم پیش می برد. در این فرآیند، یک واکنش شیمیایی در پیل سوختی بین هیدروژن گازی مخازن و اکسیژن هوای محیط انجام می‌شود. عرضه یکنواخت این دو محیط به غشاء در پیل سوختی برای راندمان درایو بالا بسیار مهم است.

 

BMW iX5 Hydrogen SUV to enter production soon. Details here | HT Auto

 

گروه بی ام و اجزای هیدروژنی ویژه ای را برای سیستم پیل سوختی جدید توسعه داده است تا قیاس های تکنولوژیکی موتور احتراقی مانند اینترکولر، فیلتر هوا، واحدهای کنترل و فناوری حسگر را تکمیل کند.
اینها به عنوان مثال یک کمپرسور با دور بالا با توربین یا یک پمپ خنک کننده با ولتاژ بالا است. در تولید پیل سوختی دو مرحله وجود دارد: اول، تک تک سلول‌های سوختی روی هم انباشته می‌شوند تا یک پشته پیل سوختی ایجاد کنند. سپس، تمام اجزای دیگر برای تشکیل یک سیستم سلول سوختی کامل نصب می شوند.

گروه بی‌ام‌و پیل‌های سوختی جداگانه را از شرکت تویوتا موتور دریافت می‌کند. این دو شرکت سال هاست که با موفقیت همکاری می کنند و از اوایل سال 2013 با یکدیگر روی درایوهای پیل سوختی کار می کنند.

سوخت گیری سریع و برد عالی

در ترکیب با یک واحد محرک بسیار یکپارچه در فناوری نسل پنجم BMW eDrive در محور عقب و همچنین باتری با عملکرد بالا که به طور خاص برای BMW iX5 هیدروژن با فناوری لیتیوم یون توسعه یافته است، پیشرانه این خودرو حداکثر خروجی را به ارمغان می آورد. 295 کیلووات / 401 اسب بخار به جاده. در فازهای درایو و ترمز، این ماشین الکتریکی همچنین عملکرد یک ژنراتور را بر عهده می‌گیرد که برق را به باتری با کارایی بالا برمی‌گرداند.

 

BMW iX5 Hydrogen

 

هیدروژن گازی مورد نیاز برای تامین پیل سوختی در دو مخزن 700 باری ساخته شده از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن (CFRP) ذخیره می شود. آنها با هم شش کیلوگرم هیدروژن را در خود نگه می دارند که به BMW iX5 Hydrogen برد 504 کیلومتری در چرخه WLTP می دهد. سوخت رسانی به مخازن هیدروژن تنها سه تا چهار دقیقه طول می کشد، به این معنی که BMW iX5 Hydrogen لذت رانندگی را که از BMW انتظار دارید را تنها با چند توقف موقت کوتاه، حتی در مسیرهای طولانی، ارائه می دهد.

متخصصان مختلفی در تولید BMW iX5 هیدروژن شرکت می کنند.

هیدروژن به عنوان منبع انرژی در آینده

تعهدی که گروه بی ام و در زمینه فناوری پیل سوختی هیدروژن نشان می دهد فرصت های گسترده ای را برای محیط زیست، منابع و آینده برای همه ما فراهم می کند: طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی (IEA)، هیدروژن پتانسیل قابل توجهی را به عنوان انرژی به ارمغان می آورد. این منبع در آینده در چارچوب فعالیت های جهانی هدف مند انرژی، نقش خواهد داشت.

به همین دلیل، گروه بی ام و از بسیاری از نوآوری‌ها برای ایجاد اقتصاد هیدروژنی و پیشبرد تولید هیدروژن سبز پشتیبانی می‌کند تا از فناوری پیل سوختی هیدروژنی برای تشکیل ستونی بیشتر در مجموعه سیستم درایو بی ام و برای هوایی بدون کربن استفاده کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 15 =

دکمه بازگشت به بالا