موضوعات داغ

معرفی بی ام و ۵۵۰e با ۴۹۰ اسب بخار

نسل جدید از سری ۵ پلاگین هیبرید، پیشرانه V6 و سیستم ۴۸ ولت دارد. بی ام و ۵۵۰e می‌تواند مسافت ۱۰۰ کیلومتر را به صورت تمام برقی طی کند.

به گزارش اتونیوز ،ی‌ام‌و از اولین خودروسازان لوکس دنیا محسوب می‌شود که سیستم پلاگین هیبرید را به سدان‌های خانوادگی اضافه کرد. این فناوری، با افزایش قدرت و کاهش مصرف بنزین، مزیت‌های متعدد دارد. از سویی دیگر، حالا سری ۵ با مدل‌های بنزینی، هیبرید ساده، پلاگین هیبرید و تمام برقی تولید می‌شود تا طیف وسیعی از مشتریان داشته باشد.

بی ام و 530e و 550e

دو محصول جدید بی‌ام‌و با نام ۵۳۰e و  ۵۵۰eاز سیستم پلاگین هیبرید متفاوت استفاده می‌کنند؛ اما هردو می‌توانند ۹۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را در حالت تمام برقی طی کنند. برای ۵۳۰e، پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتر همراه موتور برقی، ۲۹۹ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌کند. این مدل، دیفرانسیل عقب است و در زمان ۶/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد.

بی‌ام‌و ۵۵۰e علاوه‌بر فناوری پلاگین هیبرید eDrive، سیستم دو دیفرانسیل xDrive هم ارایه می‌شود. این مدل، ۴۸۹ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. زمان لازم برای سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵۵۰e اعلام نشده است اما احتمالا حدود ۴/۵ تا ۵  ثانیه خواهد بود. میانگین مصرف سوخت خودروهای پلاگین هیبرید بی‌ام‌و سری ۵ جدید پس از شارژ کامل باتری‌ها، ۰/۶ تا یک لیتر در صد کیلومتر پیش‌بینی شده است.

بی ام و پلاگین هیبرید سری 5 نمای اصلی

طراحی بدنه و جاسازی باتری‌های ۱۹/۴ کیلووات ساعت در قسمت زیر اتاق، فضای مفید صندوق عقب در ۵۳۰e و  ۵۵۰eرا به ۵۲۰ لیتر رسانده است. شارژ باتری‌ها با برق شهری، سه ساعت زمان می‌برد و احتمالا هنگام اتصال به ایستگاه‌های شارژ سریع DC، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اتلاف وقت خواهد داشت.

بی ام و پلاگین هیبرید سری 5 نمای جانبی

فناوری eDrive بی‌ام‌و با ولتاژ ۴۸ ولت و گیربکس ۸ سرعته جدید ارایه می‌شود. جعبه‌دنده اتوماتیک استپ‌ترونیک اسپرت (Steptronic Sport) علاوه‌بر عملکرد سریع، مجهز به مبدل گشتاور (torque convertor) و سیستم دبل کلاچ جدید است که باعث می‌شود مصرف سوخت خودرو به خوبی مدیریت شود.

بی ام و پلاگین هیبرید سری 5 نمای کابین

دیگر فناوری جالب در ۵۳۰e و  ۵۵۰e به نام IconicSounds Electric، صدای ترکیبی از موتورهای برقی و بنزینی را تقویت می‌کند تا فضای آکوستیک در کابین، واکنش خودرو به پدال گاز را نشان دهد. این سیستم، تاثیری چشمگیر بر حس رانندگی و هیجان سرنشینان خواهد داشت.

تا زمانی که M5 جدید معرفی شود، ۵۵۰e پرچمدار سری ۵ خواهد بود. آستانه قیمت برای ۵۵۰e در بازار آلمان، ۷۵ هزار دلار تعیین شده است. رسانه‌ها ۵۳۰e با قیمت ۵۸ هزار دلار پیش‌فروش می‌شود. رسانه‌ها برای M5 از سیستم هیبرید مشابه شاسی بلند XM خبر می‌دهند که ۶۴۴ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − هشت =

دکمه بازگشت به بالا