موضوعات داغ

لامبورگینی با شکوه و تجربه آفرود در تپه های شنی

مرکز صحرا، کالیفرنیا -این اولین لامبوی آفرود نیست، اما مطمئناً با شکوه ترین لامبو است

به گزارش اتونیوز و به نقل از اتوبلاگ، مرکز صحرا، کالیفرنیا – لامبورگینی چیزی در مورد خریداران خود می داند: آنها دوست دارند بتوانند ظاهر شوند و کارهایی را انجام دهند که مضحک هستند. به طور معمول، این به معنای درهای لولایی قیچی و عملکرد بدون لول در روسازی است. با این حال، گاهی اوقات، Lambo نمایش محو کننده مرزهای خود را در خارج از جاده به نمایش گذاشته است – و نه فقط به این دلیل که کنترل پایداری به طور چشمگیری شکست خورده است. LM002 افسانه‌ای یک پیکاپ لوکس با موتور V12 بود که عمدتاً از شیوخ اماراتی برای سر خوردن تپه‌های شنی ساخته شده بود، در حالی که پرفروش‌ترین Urus این برند توانایی انجام کارهای دیگر را در مکان‌هایی که ناهموارتر از استارباکس هستند، دارد.

لامبورگینی هوراکان استراتو 2023 با 601 اسب بخار قدرت، موتور V10، 273000 دلار و با نسخه محدود عرضه می‌شود. برای فاصله بیشتر از زمین و حرکت تعلیق، 44 میلی متر یا 1.73 اینچ بلند شده است. مسیر 30 میلی‌متر در جلو و 34 میلی‌متر در عقب بازتر شده است که برای نیاز به گلگیرهای پیچ‌دار کافی است. قسمت زیرین آن با صفحات اسکید آلومینیومی زره پوش شده است. بدنه با چراغ‌های رانندگی شبیه دماغه، میله‌های سقفی برای پشتیبانی از قفسه دنده‌ای و یک غواصی مجهز شده است تا بتواند هنگام کشیدن خطوط روی شن راحت‌تر نفس بکشد. این کمتر شبیه یک ابرخودرو به نظر می رسد.

Lamborghini Huracan Sterrato action front

فقط چند هفته قبل از راندن استراتو از میان صحرای کالیفرنیای جنوبی، پشت فرمان برادر ارزان‌تر و جایگزین آن، Huracán Tecnica، در جاده‌های کوهستانی ایتالیایی بود. با 30 اسب بخار بیشتر، دیفرانسیل عقب، فرمان چرخ عقب، سیستم اگزوز تنظیم شده و لاستیک های Bridgestone Potenza Race، به طرز شگفت انگیزی لذت بخش بود و رانندگی سریع، حتی/به خصوص در پیچ های فنی و منحنی های انفجار آسان بود.

رانندگی از طریق گیره های سر، جاروهای قوس دار و شیکن های تغییر ارتفاع – که معمولاً توسط دوچرخه سواران خاکی استفاده می شود – بسیار ساده و واقعاً شگفت انگیز است. حالت «رالی» و سیستم چهارچرخ محرک با بردار گشتاور – همراه با نسخه تنظیم شده گیربکس هفت سرعته دوکلاچه هوراکان و دیفرانسیل عقب با قفل الکترونیکی – دقیقاً می‌دانست چه باید بکند، صرف نظر از اینکه چه کاری باید انجام دهد.

Lamborghini Huracan Sterrato action front three quarter slide

یک راننده مسابقه کارخانه لامبورگینی گفت: “تصور کنید چرخ ها کمتر شبیه یک چرخ معمولی هستند و بیشتر شبیه سکان قایق هستند.” هرچه سخت‌تر بچرخید، بیشتر به شن فشار می‌آورند و به بردار گشتاور اجازه می‌دهند کار خود را برای یافتن چسبندگی انجام دهد.»
من در ابتدا او را باور نکردم – در دورهای اولیه ام آزمایشی بودم. اما زمانی که به خودم اجازه دادم تسلیم هوش استراتو شوم، با شادی درونی به من پاداش داد. به ندرت افزودن فرمان بیشتر و قدرت بیشتر در مسیر پیست کار می کند، اما با استفاده از این دستور العمل در گرد و غبار، استراتو دقیقاً می دانست که در هر شرایطی که می خواستم آن را فرو بریزم چه کاری انجام دهد. به طور متناوب دم خوشحال، و بینی شاد، از یافتن چنگال و کندن خود لذت می برد. من واقعاً فیزیک را نمی‌دانم، اما رانندگی استراتو در خارج از جاده یکی از آن تجربه‌هایی بود که در آن استفاده از چکش بزرگ‌تر به نحوی نتایج دقیق‌تری به همراه داشت.

با کمال تعجب، این لامبورگینی حتی در جاده نسبت به هر لامبورگینی موتور وسط دیگری که رانندگی کرده باشید، توانایی بیشتری خواهد داشت، زیرا توانایی بیشتری برای حمله به بریدگی‌های پیاده‌رو و ورودی‌های پارکینگ دارد، بدون اینکه ترسی از درم بریدگی قسمت زیرین گیره جلویی گیره جلویی داشته باشد. این نوع اعتماد به تنهایی ارزش افزایش قیمت 30000 دلاری نسبت به یک هوراکان معمولی را دارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا