موضوعات داغ

فراری ۲۵۰GTO تیپو ۵۱/۷ میلیون دلار فروخته شد

حراج تنها نمونه‌ی ساخته شده از فراری ۲۵۰GTO تیپو به اتمام رسید و قیمت باورنکردنی ۵۱/۷ میلیون دلار ثبت شد.

به گزارش اتونیوز،از دیدگاه کارشناسان و علاقه‌مندان خودروهای کلاسیک، معامله ۱۴۲ میلیون دلاری مرسدس SLR 300 به جهت عدم برگزاری حراج در حضور خبرنگاران و رسانه‌ها، شفاف نبوده است. بعضی افراد معتقدند، فرایند انتقال مالکیت این خودرو، حالت تبلیغاتی داشته و اگر ۳۰۰SLR Uhlenhaut وارد حراج آزاد شود؛ مشتری ۱۴۲ میلیون دلاری نخواهد داشت.

فراری 250GTO تیپو نمای اصلی

به هر صورت، اگر مرسدس خبرساز را کنار بگذاریم، حالا رویدادی تازه برای معاملات خودروهای کلاسیک در تاریخ ثبت شده که بسیار عجیب به نظر می‌رسد. در حراجی دیشب، بالاترین رقم پیشنهادی برای خرید فراری ۲۵۰GTO تیپو به ۴۷ میلیون دلار رسید. مالک جدید این خودرو، با اضافه پرداخت‌های رسمی برای مالیات، شرکت برگزار‌کننده حراجی، حق کمیسیون‌ها، هزینه حمل و غیره، در نهایت ۵۱/۷ میلیون دلار می‌پردازد.

فراری 250GTO تیپو نمای جانبی

بعضی کارشناسان پیش‌بینی‌ کرده بودند برای فراری ۲۵۰GTO تیپو مدل ۱۹۶۲ در حراجی RM ساتبی، ۶۰ میلیون دلار پرداخت شود اما چنین نشد. پیش‌تر، برای نسخه‌ی اسکاگیلتی از فراری ۲۵۰GTO ساخت ۱۹۶۲، مبلغ ۴۸/۴ میلیون دلار در حراجی ۲۰۱۸ ارایه شد که ۱/۴ میلیون دلار گران‌تر نسبت به فراری ۲۵۰GTO تیپو بود. از نظر کیلکسیونی، ارزش تک‌نمونه‌ی تیپو نسبت به اسکاگیلتی بیشتر است چراکه نسخه مشابه ندارد؛ اما خریداری که حاضر باشد در حراجی دیشب برای فراری ۲۵۰GTO تیپو رقمی بالاتر از ۴۷ میلیون دلار پیشنهاد دهد، وجود نداشت.

فراری 250GTO تیپو نمای پشت

خودروی معامله شده، نه‌تنها نمونه‌ای منحصر به فرد از نظر تیراژ تولید محسوب می‌شود؛ پیشرانه ویژه و سابقه‌ی پرافتخار در مسابقات دارد. فراری ۲۵۰GTO تیپو قهرمان نوربرگ‌رینگ ۱۰۰۰ کیلومتر سال ۱۹۶۲ است. این خودرو در لمان ۱۹۶۲ نیز حضور داشت اما موفق به اتمام مسابقه نشد. دیگر نکته‌ی جالب برای فراری ۲۵۰GTO تیپو، به پیشرانه ۱۲ سیلندر ۴ لیتری مربوط می‌شود که روی دیگر نسخه‌های فراری ۲۵۰GTO، وجود ندارد. این خودروها، از جمله گران‌ترین فراری تاریخ، مجهز به موتور ۳ لیتر V12 هستند. به همین دلیل برای تک‌نمونه‌ی ویژه با موتور ۴ لیتر، از نام تیپو استفاده شد.

فراری 250GTO تیپو

با اتمام آخرین حراجی RM ساتبی در سال ۲۰۲۳، همچنان رکورد ۷۰ میلیون دلاری برای ۲۵۰GTO مدل ۱۹۶۳ باقی مانده است. این خودروی نقره‌ای رنگ، توسط کریستین گرسل راننده مسابقه و کلکسیونر آلمانی به دیوید مک‌نیل خریدار امریکایی، فروخته شد. دلیل قیمت بسیار بالا برای این محصول، رنگ خاص بدنه، حضور طولانی در مسابقات مختلف شامل لمان و توردوفرانس، بدون تصادف عنوان شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا