موضوعات داغ

عرضه هنسی ولوسی رپتور R6x6 با قیمت ۵۰۰ هزار دلار

هنسی تولید وانت پیکاپ تیونینگ شده خود با نام F-150 ولوسی رپتور R 6×۶ را آغاز کرد. قیمت این هیولای پرقدرت از رقم قابل‌توجه ۵۰۰ هزار دلار شروع می‌شود.

به گزارش اتونیوز به نقل از خبرگزاری اقتصادایران،خود فورد F-150 رپتور R وانت پیکاپ گران‌قیمتی به شمار می‌رود و برای خرید آن باید رقم گزاف ۱۰۹ هزار دلار را پرداخت کرد اما محصول هنسی باعث شده نسخه استاندارد رپتور R بسیار ارزان‌قیمت به نظر برسد چراکه این تیونر تگزاسی قیمت ۵۰۰ هزار دلار را برای آن تعیین کرده است. البته این رقم شامل بهای خود خودرو نیز هست هرچند باید گفت هنسی برای پکیج ارتقای خود حدود ۴۰۰ هزار دلار طلب می‌کند. با این مبلغ چه چیزی گیر خریداران می‌آید

در ابتدا باید گفت هنسی فریم خودرو را طویل‌تر کرده و اکسل عقب و قفل شونده را به خودرو افزوده است. این شرکت می‌گوید تغییرات رخ داده باعث بهبود بیش از ۵۰ درصدی چسبندگی خودرو نسبت به F-150 رپتور R استاندارد خواهد شد. در هنسی ولوسی رپتور R 6×۶ همچنین از دامپرهای جدید فاکس استفاده شده تا ارتفاع خودرو چند میلی‌متری بیشتر شود. از دیگر ویژگی‌های وانت پیکاپ ولوسی رپتور R 6×۶ می‌توان به رینگ‌های ۲۰ اینچی و لاستیک‌های ۳۷ اینچی اشاره کرد. همچنین افزایش طول وانت فورد به معنی ایجاد فضای بار ۲.۴ متری خواهد بود که ظرفیت کلی آن را بیش از ۴۵ درصد بهبود بخشیده است.

هنسی برخی قطعات افترمارکت دیگر را نیز در نظر می‌گیرد. برای مثال سپرهای جلو و عقب جدید، چراغ‌های آفرود LED، نشان‌های روی بدنه و گرافیک‌های سفارشی باعث می‌شوند این خودرو با نسخه استاندارد اشتباه گرفته نشود. نکته سورپرایز کننده اینکه تیونر موردبحث روی قوای محرکه رپتور R کار نکرده و بنابراین همچنان شاهد استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری سوپرشارژرداری هستیم که از موستانگ شلبی GT500 گرفته می‌شود. این نیروگاه آهنین ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۶۸ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و اگرچه هنسی اشاره‌ای به مشخصات عملکردی محصول خود نکرده اما گفته که وزنش به حدود ۲۹۴۸ کیلوگرم می‌رسد بنابراین نباید از آن انتظار پرفورمنس رپتور R را داشت.

جان هنسی اخیراً درباره این وانت وحشی گفته است:

F-150 رپتور R در همان نسخه استاندارد نیز توانایی‌های زیادی دارد اما پکیج تیونینگ ما آن را به شدت ارتقا می‌بخشد. به لطف چرخ‌های محرک بیشتر شاهد بهبود قابل‌توجه کشش هستیم و فضای بار بیشتر نیز بر کاربردی بودن این وانت پیکاپ می‌افزاید. تمامی این موارد در ترکیب با سه اکسل، ارتفاع بیشتر از سطح زمین و پیشرانه ۸ سیلندر پرقدرت باعث ابهت غیرقابل‌رقابت ولوسی رپتور R 6×۶ می‌شود

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا