موضوعات داغ

سریع‌ترین موتورسیکلت برقی جهان معرفی شد

موتورسیکلت لایتنینگ LS-218 با سرعت ۳۵۰.۸ کیلومتر در ساعت عنوان سریع‌ترین موتورسیکلت برقی جهان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش اتونیوز ،اگرچه موتورسیکلت‌های برقی به تازگی در بازار حضور یافته‌اند اما در همین مدت کوتاه هم توانسته‌اند رکوردهای خاصی را بشکنند. به لطف اهمیت بیشتر مردم به حفظ محیط‌زیست و پیشرفت‌های فنی و همچنین تجربه محصولات جدید، محبوبیت موتورسیکلت‌های بدون آلایندگی در حال افزایش است. خرید این محصولات مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به شتاب گیری چشمگیر، استایل آینده‌نگرانه و متمایز و همچنین تأثیر مثبت روی محیط‌زیست اشاره کرد.

اما جدای از دلایل یاد شده، یک علت کلیدی وجود دارد که افراد زیادی به موتورسیکلت‌های برقی علاقه دارند و آن‌هم حس خاصی است که در زمان سواری در بزرگراه‌ها و یا عبور از مسیرهای مستقیم القا می‌شود. اینجاست که موتورسیکلت‌های سریع وارد میدان می‌شوند. با همه‌گیری وسایل نقلیه پاک و بدون آلایندگی طبیعی است که ما به دنبال معرفی سریع‌ترین موتورسیکلت برقی دنیا باشیم. در اکتبر ۲۰۰۹، موتورسیکلت LS-218 در دریاچه نمک بونویل توانست رکورد سرعت زمینی ۲۶۷.۶ کیلومتر در ساعت را ثبت کند و رکورد سریع‌ترین موتورسیکلت برقی جهان را ارتقا دهد. به لطف پیشرفت‌های بعدی این موتورسیکلت توانست عناوین بیشتری را به دست آورد که از جمله آن‌ها می‌توان به سه رکورد سرعت زمینی از جمله رکورد ۳۵۰.۸ کیلومتر در ساعت اشاره کرد. با این سرعت، لایتنینگ LS-218 عنوان سریع‌ترین موتورسیکلت برقی جهان را به خود اختصاص داده است. محصول موردبحث در دو سمت حرکت خود در بونویل متوسط سرعت ۳۴۷.۵ کیلومتر در ساعت را ثبت کرده است.

لایتنینگ علاوه بر پیروزی در مسابقه لاگونا سکا و فینال جهانی FIM در لمان ۲۰۱۲، همچنان به قهرمانی و پیشتازی در مسابقات ePower FIM ادامه می‌دهد و توانسته دو عنوان قهرمانی پی دی پی را در پیست اینفینئون به دست آورد. در مسابقات تپه نوردی پایکس پیک ۲۰۱۳ نیز این شرکت مقام اول کلی را به دست آورد و بیش از ۲۰ ثانیه نسبت به بهترین موتورسیکلت بنزینی مسابقات سریع بود. تا همین چند سال پیش اکثر کارشناسان معتقد بودند لایتنینگ هرگز نخواهد توانست چنین رکوردهایی را بر جای بگذارد.

اما شرکت موردبحث در حال حاضر مشغول توسعه یک سوپربایک برقی کاملاً جدید و رکوردشکن با پیشرفته‌ترین ویژگی‌ها از جمله طراحی با هوش مصنوعی است. لایتنینگ می‌خواهد در موتورسیکلت جدید خود از متریالی همچون نیوبیوم استفاده کند. نام این محصول جدید تاکیون Nb است و می‌خواهد رکورد سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت را بشکند؛ اما بد نیست نگاهی به ویژگی‌های کلیدی لایتنینگ LS-218 داشته باشیم:

  • مجموعه باتری لیتیوم یون
  • سیستم مدیریت گرمایی لایتنینگ
  • سیستم شارژ سریع سفارشی
  • چندین حالت سواری
  • سیستم ترمز احیا شونده
  • رینگ‌های آلیاژی آلومینیومی فورج کاری شده
  • چراغ‌های جلوی LED با لامپ‌های دیلایت
  • پشت آمپرهای تمام دیجیتال
  • چراغ‌های عقب و راهنمای LED
  • سیستم ترمز ضد قفل
  • سیستم کنترل کشش

LS-218 یکی از سریع‌ترین موتورسیکلت‌های برقی دنیاست و عملکردی فوق‌العاده دارد. این محصول از موتور برقی آب‌خنک با قدرت ۲۴۴ اسب بخار و گشتاور ۲۷۱ نیوتون متر استفاده می‌کند. وزن نه چندان کم ۲۲۴ کیلوگرمی در کنار قدرت قابل‌توجه باعث می‌شود لایتنینگ محصولی سریع باشد. اگرچه این موتورسیکلت در مقایسه با مدل‌های بنزینی خیلی سبک نیست اما در دنیای مدل‌های برقی وزن بسیار مناسبی دارد. با صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۲ ثانیه مشخص است که LS-218 پرفورمنسی باورنکردنی خواهد داشت؛ اما اگر سرعت و شتاب اولویت اصلی شما باشد این سوپربایک برقی را باید جزو گزینه‌های اول دانست. همچنین با استفاده از اهرم گاز و به لطف سیستم تک سرعته دایرکت درایور، موتورسوار شاهد انتقال نرم و مؤثر قدرت تولیدی از موتور به چرخ‌ها خواهد بود.

مشخصات لایتنینگ LS-218
موتور موتور برقی آب‌خنک
باتری مجموعه استاندارد ۱۵ کیلووات ساعتی
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۲۴۴/۲۷۱
وزن (کیلوگرم) ۲۲۴
شعاع حرکتی (کیلومتر) ۳۰۳

مجموعه باتری لیتیوم یون موتورسیکلت یاد شده حداکثر شعاع حرکتی ۳۰۳ کیلومتری را فراهم می‌کند که رقمی بسیار مناسب برای محصولی با این پرفورمنس خواهد بود. LS-218 علاوه ب پرفورمنس خود تجربه سواری لذت بخشی دارد. رینگ‌های منیزیومی فورج کاری شده مارکسینی به همراه ترمزهای برمبو باعث ارائه قدرت توقفی ایمن می‌شوند و موتورسوار خواهد توانست با اعتمادبه‌نفس کامل به سرعت‌های بالا دست یابد. همچنین سیستم ترمز احیا شونده قابل‌برنامه‌ریزی نیز وجود دارد که بر هندلینگ و ایمنی تأثیر مثبت می‌گذارد.

فریم آلومینیومی لایتنینگ LS-218 ابعاد جمع‌وجوری دارد و ترکیبی مطلوب از استحکام و وزن پایین را فراهم می‌کند. با هندلینگ و پایداری بهینه، این فریم کنترل دقیق را در مانورهای پرسرعت ارائه خواهد کرد. همچنین به این سیستم باید دوشاخ اولینز FGRT و جذب کننده شوک اولینز TTX36 در عقب را اضافه کرد که هر دو کاملاً قابل تنظیم هستند. لایتنینگ پیکربندی‌های متنوعی را در اختیار خریداران می‌گذارد و به این ترتیب می‌توان LS-218 را شخصی‌سازی کرد. مجموعه باتری، رینگ‌ها، سیستم تعلیق، تنظیمات شارژ، رنگ‌های بدنه و پکیج کامپتیشن از جمله این آپشن ها هستند. در جدول زیر به قیمت برخی از آپشن ها اشاره شده است.

نوع آپشن قیمت (دلار)
باتری ۱۵ کیلووات ساعت استاندارد
باتری ۲۰ کیلووات ساعت ۵۰۰۰
سیستم شارژ سریع ۲۴ کیلووات ساعت ۱۱۰۰۰
رینگ‌های آلومینیومی فورج کاری شده ۷۰۷۵ استاندارد
رینگ‌های فیبر کربنی BST ۲۸۹۰
رینگ‌های فورج کاری شده مارکسینی ۳۲۰۰
رنگ بدنه سفارشی بنا به درخواست خریدار
پایدارکننده فرمان اولینز ۴۹۵
شارژر ۶.۶ کیلووات ۱۹۹۸

با این تفاسیر واضح است که موتورسیکلت لایتنینگ عملکردی باورنکردنی دارد و قطعاً سرعت و شتاب آن خنده را بر لبان خریداران خواهد آورد. این محصول از زمان معرفی در سال ۲۰۱۴ تاکنون به محبوب‌ترین و سریع‌ترین موتورسیکلت برقی جهان بدل شده و برای خرید آن باید ۳۹ هزار دلار هزینه کنید. البته باید دانست فول ترین نسخه LS-218 با اکثر آپشن ها حدود ۶۲ هزار دلار قیمت دارد.

همچنین باید گفت موتورسیکلت‌های وکسان واتمن و دیمن هایپر اسپرت پریمیر جزو نزدیک‌ترین رقبای LS-218 به شمار می‌روند اما از آنجایی که زمان تولید وکسان مشخص نیست و دیمن هم با قیمت ۴۰ هزار دلار عرضه می‌شود بنابراین لایتنینگ کار خود را در زمینه قیمت‌گذاری به خوبی انجام داده است؛ اما سؤال مهم این است که آیا شما LS-218 را انتخاب می‌کنید یا همچنان موتورسیکلت‌های درون‌سوز را ترجیح می‌دهید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا