موضوعات داغ

رکوردشکنی KTM با فناوری شاسی فیبرکربن

تیم کی‌تی‌ام موفق شد تا در مسابقه اخیر موتو GP رکورد سریع‌ترین موتور را با شاسی تازه فیبرکربنی خود بشکند. این رکورد به دست راننده این تیم، «برد بایندر»، شکسته شد.

به گزارش اتونیوز ، به گفته نشریه آلمانی «اسپید ویک» شاسی فیبرکربنی مسابقه‌دهنده کی‌تی‌ام به‌جای کارخانه این برند در اتریش توسط برند «براتیگام» آلمان توسعه یافته است. این موتور از همان مسابقه ابتدایی فصل توانست عملکرد فوق‌العاده خود را به رخ کشیده و به مقام چهارم دست پیدا کند.

بایندر درباره رکورد خود می‌گوید:

شاسی تازه در عقب چسبندگی بهتری به من داده که دقیقا همان چیزی است که می‌خواستم. خوب است که این چسبندگی وجود دارد و به شما کمک می‌کند. چسبندگی یعنی رکورد زمانی. حس خیلی خوبی دارد.

همه ما از عملکرد سریع «دانی» در «میسانو» شگفت‌زده شده بودیم. او داشت ما را به باد می‌داد پس فهمیدیم که تیم تست کار خیلی خوبی انجام داده است. بنابراین آن‌ها همان المان تقویت‌کننده را پیدا کردند.

راننده تیم کی‌تی‌ام در پاسخ به این سوال که آیا شاسی تازه کی‌تی‌ام را به رقیب اصلی‌اش در رقابت‌های موتو GP یعنی دوکاتی نزدیک‌تر کرده است یا نه پاسخ داد:

هنوز روز اول است. من هم کمی محتاط هستم. باید منتظر بود و دید اما حس خوبی دارم. فکر می‌کنم کمی فرصت بیشتر دارم تا موتور را آن‌گونه که می‌خواهم برانم چون چسبندگی عقب موتورم کمی بهبود پیدا کرده است.

در مسابقه جمعه گذشته، دو موتورسوار دیگر موتورهای کی‌تی‌ام، «میلر» و «اسپارگارو» هم راهی کوارتر دوم شدند که از شاسی قدیمی استفاده می‌کردند. شاسی کربنی یکی از آن‌ها به دلیل کمبود زمان ناشی از یک تصادف آماده نبود که باعث شد به‌سختی موقعیت خود را حفظ کند. شاسی یادشده هنوز برای تیم «تک ۳» آماده نشده است اما راننده آن امیدوار است که هرچه زودتر به مرحله استفاده برسند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا