موضوعات داغ

رونمایی از خودروها و اسکوترهای مفهومی سوزوکی

سوزوکی از فرصت برگزاری نمایشگاه حمل‌ونقل توکیو برای معرفی چندین خودرو و اسکوتر مفهومی استفاده کرده است.

به گزارش اتونیوز،سوزوکی به همراه دایهاتسو جزو شناخته‌شده‌ترین برندهای تولید کننده خودروهای کوچک در ژاپن هستند و طبیعتاً چندین کانسپت را برای نمایشگاه حمل‌ونقل توکیو تدارک دیده است. نکته جالب اینکه کانسپت های سوزوکی به اندازه محصولات دایهاتسو رادیکال و عجیب نیستند و حداقل یکی از آن‌ها کاملاً آماده تولید به نظر می‌رسد. متأسفانه این برند ژاپنی اطلاعات زیادی از محصولات مفهومی خود منتشر نکرده و ما نیز اطلاعات موجود را در اختیار شما عزیزان می‌گذاریم.

اول از همه به جالب‌ترین کانسپت این شرکت یعنی eWX می‌پردازیم که یک هاچبک کوچک و برقی با ظاهری جعبه‌ای است. این خودرو ما را به یاد هاچبک لاپین در کلاس خودروهای kei می‌اندازد. با اضافه شدن چراغ‌های سنتی‌تر و برخی عناصر سبز رنگ کمتر می‌توان این کانسپت را به راحتی روانه خط تولید کرد. کانسپت بعدی سوزوکی با نام سوئیفت شناخته می‌شود که در واقع پیش‌نمایشی از نسل بعدی این محصول ساب کامپکت است. از جمله رقبای سوئیفت می‌توان به تویوتا یاریس و مزدا ۲ اشاره کرد. با توجه به طراحی کانسپت سوئیفت می‌توان گفت نسل جدید خودروی یاد شده از نظر طراحی روند تکاملی را در پیش خواهد گرفت و گیراتر و ساده‌تر از قبل خواهد بود.

کانسپت های بعدی سوزوکی با نام اسپیسیا شناخته می‌شوند که در واقع نسخه‌های بازنگری شده از ون‌های kei این برند هستند. همچنین کانسپت eVX نیز در نمایشگاه حمل‌ونقل توکیو حضور دارد که یک شاسی‌بلند برقی به شمار می‌رود. البته همان‌طور که می‌دانید سوزوکی علاوه بر صنعت خودرو در زمینه تولید موتورسیکلت و اسکوتر نیز فعالیت می‌کند و به همین خاطر برخی کانسپت های دو چرخ را در این رویداد حمل‌ونقل به نمایش گذاشته است.

برای مثال می‌توان به MOQBA کانسپت اشاره کرد که گیراترین محصول مفهومی است و در واقع ترکیبی از یک ATV با شخصیت‌های فیلم جنگ ستارگان به شمار می‌رود. این وسیله نقلیه در واقع جزو محصولات چندمنظوره است که به کاربر اجازه می‌دهد علاوه بر حمل‌ونقل عادی از روی موانع نیز عبور کند. سوزوکی Go! نیز یک نوع ویلچر محسوب می‌شود که جزو کانسپت های جالب این برند است. اسکوترهای مفهومی سوزوکی نیز با نام‌های سوزو راید و سوزو کارگو معرفی شده‌اند. یک ربات تحویل غذا با نام L-MA نیز در غرفه این شرکت به چشم می‌خورد. نهایتاً باید به سوزوکی برگمن ۴۰۰ اشاره کرد که بجای بنزین با هیدروژن کار می‌کند.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 14 =

دکمه بازگشت به بالا