موضوعات داغ

رشد فروش بیش از ۲ برابری هیوندای آیونیک برقی در آمریکا

هیوندای موتور آمریکا اعلام کرد در ماه اکتبر به فروش ۶۰,۸۰۵ دستگاهی در بازار آمریکا دست یافته و فروش مدل های آیونیک برقی نیز بیش از ۲ برابر شده است.

به گزارش اتونیوز،کره‌ای‌ها می‌گویند اگرچه فروش این برند در مقایسه با اکتبر سال قبل تنها ۰.۳ درصد بهتر شده اما بهترین رکورد فروش اکتبر خود در آمریکا را ثبت کرده‌اند. این برند از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون فروش ۶۵۵,۹۵۲ دستگاهی داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل بهبود ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد؛ اما مهم‌ترین نکته برای خریداران و مقامات هیوندای فروش خودروهای برقی است که نسبت به سال قبل رشد قابل‌توجهی دارد.

فروش خودروهای برقی شکل گرفته بر اساس پلتفرم E-GMP (هیوندای آیونیک ۵ و آیونیک ۶) در ماه اکتبر به ترتیب برابر با ۲۹۷۹ و ۱۲۳۹ دستگاه گزارش شده و مجموعاً این دو خودرو به خانه ۴۲۱۸ آمریکایی راه یافته‌اند. چنین عملکردی حاکی از رشد فروش ۱۶۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. سهم خودروهای برقی یاد شده از کل فروش هیوندای به ۶.۹ درصد رسیده درحالی‌که این رقم در اکتبر ۲۰۲۲ تنها ۲.۶ درصد گزارش شده است.

به این لیست می‌توانیم فروش هیوندای کنا الکتریک را نیز اضافه کنیم هرچند آمار فروش این خودرو با نسخه‌های درون‌سوز خانواده کنا اعلام می‌شود و اطلاع دقیقی از فروش نسخه برقی کنا نداریم. همچنین برخی محصولات پلاگین هیبریدی همچون سانتافه و توسان نیز با استقبال خریداران مواجه شده‌اند. دیگر محصول شاخص هیوندای با قوای محرکه جدید را می‌توان نکسو سلول سوختی دانست. در ادامه فروش محصولات برقی هیوندای در ماه اکتبر ۲۰۲۳ و در کشور آمریکا را ذکر می‌کنیم:

  • هیوندای آیونیک ۵: فروش ۲۹۷۹ دستگاه و رشد ۸۹ درصد
  • هیوندای آیونیک ۶: فروش ۱۲۳۹ دستگاه (محصول جدید)
  • هیوندای کنا الکتریک: اعلام نشده
  • کل خانواده آیونیک: فروش ۴۲۱۸ دستگاه و رشد ۱۶۷ درصد (سهم ۶.۹ درصدی از کل فروش هیوندای)

تا به اینجای سال بیش از ۳۷ هزار دستگاه هیوندای آیونیک ۵ و آیونیک ۶ در آمریکا به فروش رسیده‌اند که نشان دهنده رشد ۸۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. البته باید دانست آیونیک ۶ برای اولین بار عرضه شده و سال قبل در دسترس خریداران نبوده است. در ادامه به فروش خودروهای بدون آلایندگی هیوندای از ابتدای سال تاکنون اشاره می‌کنیم:

  • هیوندای آیونیک ۵: فروش ۲۸,۲۸۵ دستگاه و رشد ۴۱ درصد
  • هیوندای آیونیک ۶: فروش ۹,۵۵۷ دستگاه (محصول جدید)
  • هیوندای کنا الکتریک: اعلام نشده
  • کل خانواده آیونیک: ۳۷,۸۴۲ دستگاه و رشد ۸۹ درصد (سهم ۵.۸ درصدی از کل فروش هیوندای)

بد نیست بدانید در سال قبل کل فروش هیوندای آیونیک ۵ تعداد ۲۲,۹۸۲ دستگاه گزارش شده است که سهم حدود ۳.۲ درصدی از مجموع فروش این برند کره‌ای را به خود اختصاص می‌دهد. متأسفانه آمارهای رسمی هیوندای شامل میزان فروش دیگر محصولات برقی یا پلاگین هیبریدی نیست چراکه عملکرد آن‌ها به همراه مدل‌های درون‌سوز و هیبریدی سنتی منتشر می‌شود. البته خودروی هیدروژنی نکسو ماه قبل فروش ۲۳ دستگاهی داشته که افت ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد. تا به اینجای سال ۱۹۶ دستگاه نکسو به فروش رفته که نسبت به سال قبل افت ۴۸ درصدی دارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =

دکمه بازگشت به بالا