موضوعات داغ

خودرو سهند در آستانه ورود رسمی به بازار خودرو

پارس خودرو از ابتدای سال جاری، عرضه خودرو سهند را در دستور کار این شرکت قرار داده است و براساس اخباری که به گوش می‌رسد این خودرو در آخرین مراحل تست و بررسی میدانی و در آستانه ورود به بازار خودرو قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با فرارسیدن نیمه دوم سال جاری و بر اساس وعده‌ای که پارس خودرو داده بود، تولید تیپ‌های مختلف خودرو سهند آغاز شده است و پس از پایان تست و بررسی میدانی باید در انتظار رویت سهند در بازار خودرو باشیم.

اواخر شهریور ماه ۱۴۰۲ که گذشت، پارس خودرو موفق به اخذ تاییدیه آزمون ESC برای خودرو سهند شد تا این خودرو آخرین مراحل استانداردی را نیز با موفقیت به پایان برساند.

خودرو سهند در سه مدل بنزینی دنده ای، بنزینی اتوماتیک و دوگانه سوز دنده‌ای عرضه خواهد شد و برای هر یک از تیپ‌های خودرو سهند نیز دو سطح امکانات رفاهی و ایمنی در نظر گرفته شده است.

امکاناتی نظیر کروز کنترل، سانروف، رینگ های آلیاژی دو رنگ، سیستم تصویری چند رسانه ای، آینه های برقی مجهز به گرمکن، صندلی های برقی با روکش چرمی، سیستم استارت کی لس، دوربین دید ۳۶۰ درجه، سنسور نقاط کور، سیستم پخش صوت فراگیر بلندگوها بخشی از مواردی است که در خودرو سهند خواهیم دید.

مهم‌ترین قابلیت خودرو سهند اما به سامانه کنترل پایداری الکترونیکی خودرو (ESC) بازمی‌گردد که با کنترل لحظه‌ای نیروی ترمزگیری چرخ‌ها در هنگام ترمزگیری شدید، پیچ‌ها و یا مسیرهای لغزنده از انحراف خودرو و خروج آن از کنترل راننده جلوگیری می کند و نقشی مهم در حفظ پایداری و ایمنی خودرو دارد.

پیشرانه خودرو سهند را نیز می‌توانیم یکی از نقاط قوت این خودرو بدانیم. پیشرانه سهند نسل جدید پیشرانه معروف M۱۵ مگاموتور بوده که با کد M۱۵ GSi شناخته می‌شود. پیشرانه M۱۵ GSi یک پیشرانه ۴ سیلندر ۸ سوپاپ ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است و توانایی تولید حدود ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور را داراست.

این پیشرانه ارتقا یافته نسبت به M۱۵ معمولی عملکرد بهتری نیز دارد اما همچنان ۸ سوپاپ است. تغییرات این پیشرانه شامل برقی شدن دریچه گاز، تغییرات در سیستم پاشش سوخت و جرقه زنی و سرسیلندر متفاوت نسبت به نسخه قبلی است. همچنین خوشبختانه این پیشرانه به فناوری زمان بندی متغیر سوپاپ‌های سوخت یا همان VVT نیز مجهز شده است. جعبه دنده این خودرو هم از نوع ۵ سرعته دستی بوده که نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا