موضوعات داغ

خودروهای مدرن با بیشترین کاهش قیمت ۵ ساله

ابن خودروها که همگی از مدل‌های لوکس هستند، پس از پنج سال استفاده، نصف ارزش اولیهٔ خود را از دست می‌دهند.

به گزارش اتونیوز ، در خودروها هرچه قیمت گران‌تر باشد، کاهش ارزش هم شدیدتر است و به همین دلیل، تمام خودروهایی که در فهرست ما خواهید دید از برندهای لوکس هستند. غالب تولیدات مرسدس بنز و آئودی پس از پنج سال استفاده، نصف تا ۶۰ درصد از ارزش خود را از دست می‌دهند. دلیل اصلی این افت قیمت، هزینه‌های نگهداری بسیار بالای خودروهای لوکس کارکرده است که هنگام تعمیر خرج‌های هنگفتی روی درست مالک خواهد گذاشت. با این توضیح، به معرفی خودروهایی خواهیم پرداخت که پس از پنج سال بیشترین افت قیمت را دارند.

۱۵-پورشه پانامرا

قیمت نو: ۱۴۲,۷۰۰ دلار

قیمت پنج سال کارکرده: ۷۷,۰۵۸ دلار، کاهش ۴۶.۰ درصد

پورشه ۹۱۱ خودرویی است که خیلی خوب ارزش خود را در نمونه‌های کارکرده حفظ می‌کند اما این ویژگی در دیگر محصولات پورشه مثل پانامرا وجود ندارد. این سدان اسپرت که با پیشرانه‌های قدرتمندی عرضه می‌شود، پس از پنج سال ۶۵ هزار دلار از ارزش اولیهٔ خود را از دست می‌دهد.

۱۴-مرسدس بنز S کلاس

قیمت نو: ۱۲۷,۵۰۳ دلار

قیمت پنج سال کارکرده: ۶۸,۸۵۲ دلار، کاهش ۴۶.۰ درصد

قطعاً داشتن یک مرسدس S کلاس می‌تواند برای خیلی‌ها جذاب باشد اما خریداران پس از پنج سال باید قید بخش زیادی از ارزش اولیهٔ خودروی خود را بزنند. به دلیل استهلاک بالا، نمونه‌های کارکردهٔ S کلاس را می‌توان با قیمت‌های بسیار پایین‌تری خرید.

۱۳-آئودی A6

قیمت نو: ۶۶,۳۷۷ دلار

قیمت پنج سال کارکرده: ۳۵,۷۴۴ دلار، کاهش ۴۶.۲ درصد

سدان میان سایز آئودی خودرویی شیک با پرفورمنس مناسب، سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد و تکنولوژی‌های فراوان است. نسخه‌های S6 و RS6 هم قدرت بیشتری را ارائه می‌کنند که دومی با موتور V8 توئین توربو پرفورمنسی شبیه سوپراسپرت‌ها دارد.

۱۲-پورشه کاین

قیمت نو: ۱۰۳,۳۶۷ دلار

قیمت پنج سال کارکرده: ۵۵,۲۱۹ دلار، کاهش ۴۶.۶ درصد

شاسی‌بلند پورشه ظاهر جذابی دارد و DNA پرفورمنس پورشه را با فضای کافی برای پنج نفر و مجموعه‌ای از پیشرانه‌های مختلف مثل هیبریدی ارائه می‌کند. بااین‌حال، برخلاف ۹۱۱، کاین با گذشت زمان بخش زیادی از ارزش خود را از دست می‌دهد.

۱۱-آئودی Q7

قیمت نو: ۶۸,۴۵۱ دلار

قیمت پنج سال کارکرده: ۳۶,۰۶۰ دلار، کاهش ۴۷.۳ درصد

آئودی Q7 شاسی‌بلند بزرگ و لوکسی است که به لطف سه ردیف صندلی، می‌تواند تا هفت نفر را حمل کند و درعین‌حال سواری و هندلینگ خوبی را هم ارائه می‌کند. قوی‌ترین نسخهٔ این خودرو SQ7 با پیشرانهٔ V8 توئین توربو و ۵۰۰ اسب بخار قدرت است.

۱۰-آئودی SQ5

قیمت نو: ۶۳,۷۵۴ دلار

قیمت پنج سال کارکرده: ۳۲,۷۴۴ دلار، کاهش ۴۸.۶ درصد

SQ5 اسپرت‌ترین نسخهٔ آئودی Q5 است. هرچند این ماشین با پیشرانهٔ شش سیلندر توربوشارژ ۳۵۰ اسب بخاری پرفورمنس بسیار خوبی دارد اما پس از پنج سال استهلاک و افت قیمت بالایی خواهد داشت.

۹-آئودی A7

قیمت نو: ۷۹,۶۸۴ دلار

قیمت پنج سال کارکرده: ۴۰,۷۷۴ دلار، کاهش ۴۸.۸ درصد

آئودی A7 برادر کوپه و شیک‌تر A6 محسوب می‌شود و سازندهٔ آلمانی به دلیل سقف شیب‌دار و درب صندوق لیفت‌بک، آن را اسپرت‌بک می‌نامد. هرچند این ویژگی نمای جذابی به A7 می‌بخشد اما فضای سر عقب را قربانی کرده و ورود به صندلی‌های عقب را به یک چالش تبدیل می‌کند.

۸-جگوار XF

قیمت نو: ۵۹,۰۸۶ دلار

قیمت پنج سال کارکرده: ۲۹,۲۸۹ دلار، کاهش ۵۰.۴ درصد

سدان میان سایز جذاب با ظاهر سنتی، کابین شیک و طیف متنوع پیشرانه‌ها، خودروی قابل‌توجهی است ولی زمانی که بازار در حال حرکت به سمت شاسی‌بلندها و شاسی‌بلندها است، XF فراموش می‌شود.

۷-آئودی A8

قیمت نو: ۹۵,۵۵۳ دلار

قیمت پنج سال کارکرده: ۴۶,۲۸۶ دلار، کاهش ۵۱.۶ درصد

سدان پرچم‌دار آئودی خودرویی شیک و راحت است که با سامانهٔ چهارچرخ محرک و تکنولوژی‌های چشمگیری عرضه می‌شود اما خریداران آن پس از پنج سال بخش بزرگی از پولی که پرداخت کرده‌اند را از دست خواهند داد.

۶-اینفینیتی QX80

قیمت نو: ۷۷,۳۳۷ دلار

قیمت پنج سال کارکرده: ۳۶,۶۴۲ دلار، کاهش ۵۲.۶ درصد

شاسی‌بلند فول سایز اینفینیتی QX80 تا هشت سرنشین را با راحتی کامل در خود جای می‌دهد و به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک تمام‌وقت، مسیرهای آفرود را پشت سر می‌گذارد. پیشرانهٔ V8 هم شتاب خوبی را برای این خودرو فراهم می‌کند اما سیستم تعلیق نرم در پیچ‌ها می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

۵-مرسدس بنز CLA

قیمت نو: ۵۸,۳۱۰ دلار

قیمت پنج سال کارکرده: ۲۷,۵۲۸ دلار، کاهش ۵۲.۸ درصد

مرسدس بنز CLA ارزان‌ترین خودروی این لیست محسوب می‌شود اما برخلاف قاعدهٔ کلی که در ابتدا گفتیم، افت قیمت بالایی دارد. ارزش این سدان کوپه پس از پنج سال به بیش از نصف قیمت اولیه کاهش پیدا می‌کند.

۴-ب‌ام‌و سری ۷

قیمت نو: ۱۰۷,۶۵۷ دلار

قیمت پنج سال کارکرده: ۵۰,۲۹۷ دلار، کاهش ۵۳.۳ درصد

نسل جدید سری ۷ اسپرت‌تر از همیشه شده و با طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های قدرتمند و حتی نسخهٔ تمام الکتریکی ارائه می‌شود اما ازآنجایی‌که قیمت نمونه‌های دست‌دوم این خودرو کاهش چشمگیری دارد، کسانی که ظاهر سری ۷ جدید را نمی‌پسندند می‌توانند سراغ نسل قبلی بروند.

۳-رنجروور

قیمت نو: ۱۳۱,۱۱۱ دلار

قیمت پنج سال کارکرده: ۵۷,۶۲۳ دلار، کاهش ۵۶.۰ درصد

پرچم‌دار لندروور، در کنار جیپ واگنییر، اولین شاسی‌بلند لوکس بازار بود. این خودرو هم بسیار لوکس و راحت است و هم در آفرود توانایی‌های بالایی دارد. بااین‌حال، هزینه‌های نگهداری رنجروور چه در نمونه‌های نو و چه کارکرده، بسیار بالا است و به همین دلیل افت قیمت زیادی دارد.

۲-مرسدس بنز GLE

قیمت نو: ۹۰,۳۲۲ دلار

قیمت پنج سال کارکرده: ۳۹,۶۴۲ دلار، کاهش ۵۶.۱ درصد

مرسدس GLE برادر کوچک‌تر GLS است اما هنوز هم می‌تواند تا هفت نفر را حمل کند. این خودرو در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شود که پرچم‌دار آن‌ها GLE63 است. بااین‌حال، خریداران GLE پس از پنج سال هنگام فروش خودروی خود اصلاً خوشحال نخواهند بود.

۱-مرسدس بنز GLE

قیمت نو: ۱۱۶,۶۸۰ دلار

قیمت پنج سال کارکرده: ۴۴,۰۴۷ دلار، کاهش ۶۲.۳ درصد

GLS به‌عنوان پرچم‌دار شاسی‌بلندهای مرسدس، با اختلاف در صدر این لیست قرار می‌گیرد. خرید این خودرو با قیمت بیش از ۱۱۰ هزار دلار پس از پنج سال ضرر هنگفتی به مالک میزند زیرا ارزش GLS بیش از ۶۰ درصد کاهش میابد و بیش از ۷۰ هزار دلار از قیمت اولیهٔ خود را دود می‌کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

دکمه بازگشت به بالا