موضوعات داغ

حراج استون مارتین LUV کانسپت ۱۲ سیلندر

یکی از متفاوت‌ترین محصولات تاریخ استون مارتین به نام LUV کانسپت که به پیشرانه ۱۲ سیلندر مجهز است با قیمتی نازل حراج می شود.

به گزارش اتونیوز،در اولین سال‌های آغاز قرن ۲۱ میلادی استون مارتین شرایط بسیار متفاوتی نسبت به امروز داشت. این برند بریتانیایی از نظر مالی و اقتصادی در شرایط بدی به سر می‌برد و از نظر سبد محصولات نیز در مضیقه بود و محصولات جذابی همچون والکری و والهالا جایی در سبد محصولاتش نداشتند؛ اما استون مارتین حتی در سال ۲۰۰۹ نیز نیاز به تولید یک شاسی‌بلند را حس می‌کرد تا بتواند مشتریان زیادی را به خود جلب کند.

به همین خاطر بود که کانسپت LUV در قالب یک شاسی‌بلند لوکس و ۱۲ سیلندر معرفی شد. این خودرو مدت‌ها قبل از آنکه DBX به عنوان اولین شاسی‌بلند تولیدی استون مارتین راهی بازار شود توسعه یافته بود. کانسپت موردبحث با همکاری و کمک‌های مرسدس بنز تولید شد. ژرمن‌ها پلتفرم GL کلاس را در اختیار استون مارتین گذاشتند هرچند برخی تغییرات در آن اعمال شد تا بتواند پذیرای پیشرانه ۱۲ سیلندر ۵.۹ لیتری تنفس طبیعی بکار رفته در مدل‌های DB9 و DBS شود. LUV که مخفف عبارت وسیله نقلیه کاربردی و لوکس است به منظور پیش‌نمایشی از برند لاگوندا توسعه یافت اما هرگز از مرحله مفهومی عبور نکرد.

حالا این محصول تک ساخت برای فروش آماده شده اما باید به چند نکته اشاره شود. اول اینکه استون مارتین LUV کانسپت مجوز حضور در معابر عمومی را ندارد و بنابراین خریدار آن حق راندنش را نخواهد داشت. در واقع LUV روی کاغذ خودرویی قانونی برای جاده‌هاست اما مالک باید تست‌های ضروری را پشت سر بگذارد که این کار نیازمند برخی تغییرات در مشخصات خودرو خواهد بود. مورد بعدی اینکه حتی اگر خریدار بتواند آن را برای حضور در جاده‌ها آماده کند نیز باید تعمیراتی روی خودرو انجام شود.

فروشنده می‌گوید استون مارتین LUV مشکلاتی در سیستم‌های الکترونیکی دارد و به همین خاطر روشن نمی‌شود. شاید مشکل خودرو به سادگی تعویض باتری از کار افتاده باشد اما باید در خرید چنین خودرویی نهایت دقت را داشت چراکه به عنوان یک کانسپت تک ساخت از قطعات یدکی چندانی برخوردار نیست. هرچند باید دانست LUV در زمانی که تحت تملک استون مارتین بود کار می‌کرد و مشکلی نداشت. نهایتاً باید گفت خودروی موردبحث همان کانسپتی است که در نمایشگاه ژنو ۲۰۰۹ و برای گرامی داشت یک صدمین سالگرد تأسیس لاگوندا به نمایش درآمد. در واقع خریدار این خودرو مالک بخشی از تاریخ استون مارتین خواهد شد و نکته مهم اینکه برای انجام چنین کاری به سرمایه زیادی نیاز نخواهد داشت چراکه در حال حاضر قیمت آن به حدود ۱۶ هزار دلار رسیده که برای یک شاسی‌بلند لوکس و ۱۲ سیلندر بد نیست. در نهایت باید گفت تنها ۶ روز تا پایان حراج این خودرو باقی مانده است.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا