موضوعات داغ

تویوتا کراون ۲۰۲۴، سدان لوکس با پیشرانه هیبریدی

جدیدترین پیشرانه هیبرید تویوتا برای کراون سدان ۲۰۲۴ ارایه می‌شود. همچنین موتور هیدروژنی مشابه میرای برای این خودرو، قابل سفارش خواهد بود.

به گزارش اتونیوز،هنوز اطلاعات کامل از توانایی‌های فنی کراون ۲۰۲۴ منتشر نشده است اما تصاویر رسمی، طراحی این خودروی لوکس ژاپنی را به خوبی نشان می‌دهد. چراغ‌های باریک در امتداد جلوپنجره، ترکیبی از حس اسپرت و مدرن دارند. هواکش بزرگ داخل سپر نیز، حالت تهاجمی و انتقام‌جوی کراون را تقویت می‌کند.

تویوتا کراون 1955

کراون در کلاس سدان، سال ۱۹۵۵ معرفی شد. این مدل، نشان تجاری و برند مستقل از تویوتا داشت تا امکانات لوکس متفاوت نسبت به خودروهای معمول ژاپنی ارایه دهد. نسل‌های بعدی کراون، منحصر به ژاپن و کشورهای شرق آسیا باقی ماند اما از سال ۲۰۲۲، کراون در کلاس کراس‌اور به بازار جهانی بازگشت. حالا کراون سدان جدید با نسل شانزدهم برای تولید در سال ۲۰۲۴ معرفی شده است و احتمال صادرات این خودرو به خارج ژاپن، وجود دارد.

تویوتا کراون 2024 نمای اصلی

کراون ۲۰۲۴، طول بدنه‌ی نزدیک به ۵ متر دارد و با عرض ۱۸۸ سانتی‌متر، در کلاس سدان اندازه بزرگ (فول سایز) قرار می‌گیرد. فاصله محورهای این خودرو، حدود ۳ متر است و فضای کافی برای جلو زانو فراهم می‌کند. دیگر نکات جالب برای کراون سدان، محرک دیفرانسیل عقب و سیستم تعلیق هوشمند با قابلیت تنظیم ارتفاع هستند.

تویوتا کراون 2024 نمای جانبی

از شرایط موجود می‌توان نتیجه گرفت، کراون سدان ۲۰۲۴، محصولی براساس تویوتا میرای هیدروژنی است. ظاهرا بزرگ‌ترین خودروساز ژاپن تلاش می‌کند تا شکست پروژه‌ی میرای را با یک سدان لوکس و خوش‌قیمت، جبران کند. تویوتا میرای هیدروژنی با ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه دارد.

تویوتا کراون 2024 نمای داخلی

در کابین، بخش وسیعی از داشبورد، کنسول میانی و تودری، تزئینات چرم و چوب طبیعی دارند. فرمان دایره‌ای و کلاسیک برای کراون ۲۰۲۴ استفاده می‌شود؛ اما نمایشگرهای پیوسته روی داشبورد، مشابه خودروهای مدرن بازار جهانی هستند. این خودرو، صندلی‌های بزرگ و راحت فراهم می‌کند؛ ضمن اینکه برای سرنشینان عقب نیز، امکان تغییر حالت پشتی‌ها وجود دارد.

تویوتا کراون 2024 نمای عقب

نسخه‌ی هیدروژنی کراون، امکان پیمایش ۸۲۰ کیلومتر با یک سوخت‌گیری خواهد داشت. مدل هیبرید با موتور ۲/۵ لیتر، مجهز به یکی از جدیدترین پیشرانه‌های تویوتا خواهد بود که البته قدرت و گشتاور آن هنوز مشخص نیست. آستانه قیمت تویوتا کراون سدان هیبرید ۲۰۲۴ در بازار ژاپن، ۴۸ هزار دلار اعلام شده است. مدل هیدروژنی، ۵۵ هزار دلار خواهد بود. تویوتا برای تولید این خودرو، برنامه‌ی ماهانه ۶۰۰ دستگاه دارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا