موضوعات داغ

بی وای دی چهارمین خودروساز پرفروش جهان شد

در آگوست امسال، بی‌وای‌دی با عبور از فورد، خود را به جایگاه چهارمین برند پرفروش جهان رساند تا نزدیک به هوندا و فولکس‌واگن و تویوتا شود.

به گزارش اتونیوز ، مجموع فروش جهانی خودرو در ۳۷ بازار بزرگ در ماه آگوست به ۵.۵۵ میلیون دستگاه رسیده است. ۱۰ برند پرفروش خودرو در این بازارها به ترتیب تویوتا، فولکس‌واگن، هوندا، بی‌وای‌دی، هیوندای، فورد، شورلت، سوزوکی، کیا و نیسان بوده‌اند. نکتهٔ جالب این لیست، شرکت چینی بی‌وای‌دی است که با عبور از فورد، به چهارمین برند خودرویی پرفروش جهان تبدیل شده است. موضوع قابل‌توجه اینکه فروش بی‌وای‌دی علیرغم کاهش تقاضا در چین همچنان قوی باقی مانده است. این شرکت از افزایش فروش ۵ درصدی خود در آگوست خبر داده است و سهم بازار آن فقط ۰.۱ درصد از هوندا کمتر است که در جایگاه سوم قرار دارد. در بازارهای جهانی، درحالی‌که فروش بی‌وای‌دی در حال افزایش بوده، فروش فورد در آگوست ۶.۷ درصد کاهش داشته و به همین دلیل به رتبهٔ ششم سقوط کرده است.

چین به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان، در آگوست ۲۰۲۳ همچنان عملکرد قدرتمند خود را حفظ کرده است. ظی این ماه مجموعاً ۱.۹۲ میلیون دستگاه خودرو در این کشور فروخته شده است. بی‌وای‌دی بر بازار چین سلطه دارد و با فروش ۲۳۰ هزار دستگاه خودرو در آگوست، سهم چشمگیر نزدیک به ۱۲ درصدی از این بازار خانگی کسب کرده است. فولکس‌واگن که برای مدت‌ها پرفروش‌ترین برند چین بود، حالا با ۱۹۵,۵۴۸ دستگاه و سهم بازار ۱۰.۱۸ درصدی، در جایگاه دوم قرار گرفته و تویوتا با فروش ۱۵۵,۴۹۱ دستگاه و سهم بازار ۸.۱۰ درصدی جایگاه سوم را از آن خود کرده است. هوندا با ۱۰۲,۱۰۵ دستگاه و چانگان با ۸۲,۲۴۳ دستگاه نیز جمع پنج برند پرفروش بازار چین در آگوست را تکمیل می‌کنند.

بی‌وای‌دی اما علاوه بر بازار بزرگ چین، به خارج از این کشور هم توجه دارد. این شرکت طی دوازده ماه گذشته ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو به خارج از چین صادر کرده و تحلیلگران معتقدند صادرات کلی آن طی سال جاری بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار دستگاه خواهد بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا