موضوعات داغ

بی ام و M4 با هزار اسب بخار قدرت و رکورد ۴۰۰ متر ۸ ثانیه!

اخیرا یکی از نمونه‌های بسیار پرقدرت بی‌ام‌و M4 با رکورد طی مسافت ۴۰۰ متر در حدود ۸ ثانیه خبرساز شده است.

به گزارش اتونیوز،مالک این M4 که مشاهده می‌کنید برنارد نام دارد و کوپه خود را به شدت ارتقا داده است. او خودروی موردبحث را با هدف ثبت رکورد ۴۰۰ متر جدید تیون کرده، رکوردی که قبلاً ۹ ثانیه بوده است. در ویدئویی که منتشر شده شاهد ثبت رکورد ۸.۸۹ ثانیه‌ای برای بی‌ام‌و M4 موردبحث هستیم. سرعت خودرو در خط پایان نیز به ۲۵۱ کیلومتر در ساعت می‌رسد. برنارد ادعا می‌کند این سریع‌ترین بی‌ام‌و M4 دنیاست.

برای دستیابی به چنین عملکردی او تغییرات زیادی را در M4 G82 اعمال کرده و واضح است که بخش اعظم تغییرات در زیر کاپوت رخ داده‌اند. شرکت اتوکرافت پیشرانه S58 بی‌ام‌و را کاملاً ارتقا داده و از قطعات کاراتری برای تحمل چنین قدرت قابل‌توجهی سود برده است. از جمله این قطعات می‌توان به منیفولد ورودی CSF اشاره کرد. برنارد همچنین دو توربوشارژر LM900 با توربین‌های بزرگ‌تر را در نظر گرفته و سیستم اگزوز سفارشی نیز از خروجی‌های جدید سود می‌برد.

بی‌ام‌و M4 موردبحث علاوه بر موارد یاد شده به گیربکس کاملاً جدید شرکت پیور درایو مجهز شده است. M4 از سوخت E85 استفاده می‌کند و با توجه به تغییرات رخ داده قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار و گشتاور حدود ۱۱۵۲ تا ۱۲۲۰ نیوتون متر را در چرخ‌ها تولید کرده است. مالک خودرو اشاره‌ای به داده‌های دقیق داینو نمی‌کند اما این قدرت حدود دو برابر خروجی مدل ۳.۰ CSL یعنی ۵۵۳ اسب بخار است. از نظر ظاهری تغییر زیادی نسبت به مدل استاندارد بی‌ام‌و M4 وجود ندارد اما به نظر می‌رسد در بخش جلو از کیت آدرو استفاده شده است. رینگ‌های ۱۹ اینچی نیز با لاستیک‌های پهن و چسبنده همراه شده‌اند و در بخش عقب نیز چراغ‌های M4 CSL وجود دارند. برای جذابیت بیشتر و هندلینگ بهتر نیز فنرهای کم ارتفاع شرکت KW بکار رفته است. نهایتاً باید گفت برنارد به دنبال استفاده از یک توربو در خودروی خود است تا رکوردهای بهتری را ثبت کند.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا