موضوعات داغ

بهترین پیشرانه‌های سال ۲۰۲۳ مشخص شدند

واردز اتو لیست ۱۰ پیشرانهٔ برتر سال ۲۰۲۳ را اعلام کرده است. در این لیست، سه مدل تمام الکتریکی، سه مدل هیبریدی و چهار پیشرانهٔ بنزینی دیده می‌شود.

به گزارش اتونیوز ،واردز اتو (Wards Auto) که در زمینه انتخاب بهترین‌ها و اهدای جوایز خودرویی فعالیت می‌کند، بهترین پیشرانه‌های سال ۲۰۲۳ را انتخاب و معرفی کرده است. بسیاری از برندگان امسال الکتریکی یا هیبریدی هستند اما پیشرانه‌های درون‌سوز هنوز هم نقش مهمی در قوای محرکهٔ خودروها دارند. برای انتخاب این پیشرانه‌های برتر، داوران واردز اتو ۳۲ خودروی مختلف شامل ۱۳ درون‌سوز، ۱۰ الکتریکی و ۹ هیبریدی را بررسی کرده‌اند. از بین ۱۳ پیشرانهٔ درون‌سوز، پنج نمونه چهار سیلندر، چهار نمونه شش سیلندر خطی، سه نمونه V8 و یکی سه سیلندر بوده‌ است. همهٔ این پیشرانه‌ها به‌جز دو نمونهٔ V8 به توربوشارژ مجهز بوده‌اند.

واردز اتو پیشرانه‌های برتر را از طریق امتیازدهی بر اساس میزان قدرت، گشتاور، مدیریت لرزش، سروصدا و ارتعاش، مصرف سوخت و تکنولوژی‌های جدید انتخاب می‌کند. هرسال پیشرانه‌هایی که کاملاً جدید باشند یا به‌روزرسانی بزرگی را تجربه کرده باشند جواز حضو در این رقابت را خواهند داشت.

سردبیر ارشد واردز اتو «باب گریتزینگر» در رابطه با این رقابت می‌گوید:

در خودروهای الکتریکی، خودروسازان با نوآوری‌های مداوم که نویدبخش برد و راندمان بیشتر و سیستم‌های شارژ سریع‌تر است، پیشرفت می‌کنند. درعین‌حال، با بیش از دوجین پیشرانهٔ بنزینی کاملاً جدید یا ارتقاءیافته در لیست نامزدهای ما و دو V8 بزرگ تنفس طبیعی در لیست برندگان ما، هنوز هیچ‌کس پا را از روی پدال درون‌سوز برنمی‌دارد. ما شاهد پایان دوران درون‌سوز هستیم اما این موتورها بی‌سروصدا خاموش نخواهند شد.

برندگان بهترین پیشرانه‌های سال ۲۰۲۳ به انتخاب واردز اتو به ترتیب حروف الفبا:

پیشرانه نوع خودرو
۳.۰ لیتری شش سیلندر خطی توربو بنزینی ب‌ام‌و M2
۵.۵ لیتری هشت سیلندر بنزینی شورلت کوروت Z06
۱.۳ لیتری چهار سیلندر توربو پلاگین‌هیبریدی دوج هورنت R/T
۵.۰ لیتری هشت سیلندر بنزینی فورد موستانگ دارک هورس
۲.۰ لیتری چهار سیلندر هیبریدی هوندا آکورد هیبریدی
الکتریکی الکتریکی هیوندای آیونیک ۶
الکتریکی الکتریکی لوسید ایر گرند تورینگ
۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربو بنزینی مرسدس C43 AMG
الکتریکی الکتریکی نیسان آریا
۲.۰ لیتری چهار سیلندر پلاگین‌هیبریدی تویوتا پریوس پرایم
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 5 =

دکمه بازگشت به بالا