موضوعات داغ

بهترین وانت‌های میان سایز سال ۲۰۲۴

در بین تمام پیکاپ‌های میان سایز بازار، مدل‌هایی که در اینجا خواهیم دید بهترین انتخاب برای خریدارانی هستند که نیازی به پیکاپ‌های فول سایز ندارند.

به گزارش اتونیوز ، پیکاپ‌ها در ایالات‌متحده بسیار محبوب هستند اما اکثر این خودروها ابعاد بزرگ و برچسب‌های قیمتی سنگینی دارند. به همین دلیل، بازار پیکاپ‌های میان سایز به‌سرعت در حال گسترش است. در حال حاضر، اکثر خودروسازان بزرگ حاضر در بازار آمریکا یک پیکاپ میان سایز را ارائه می‌کنند و بنابراین گزینه‌های زیادی برای خرید وجود دارد. ازاین‌رو، قصد داریم از بین این مدل‌های متعدد، بهترین‌ها را انتخاب کنیم. پیکاپ‌هایی که در ادامه خواهید دید، راحت‌تر و لوکس‌تر از بقیه بوده و در آفرود توانمندتر هستند.

شورلت کلرادو

نقاط قوت: سواری و هندلینگ خوب، پیشرانهٔ قدرتمند، توانایی یدک کشی بالا، کابین راحت

نقاط ضعف: تنوع پایین با تولید فقط در یک نسخهٔ دو کابین

قیمت پایه: ۳۱,۰۹۵ دلار

کلرادو را باید بهترین پیکاپ میان سایز حال حاضر بازار آمریکا دانست. این خودرو به لطف تیپ پایهٔ WT، قیمت آغازین معقولی دارد اما بهترین‌های خود را در تیپ‌های آفرودی تریل باس و ZR2 ارائه می‌کند که از ارتفاع بیشتر تعلیق و لاستیک‌های آفرودی بهره می‌برند. بین این تیپ‌های آفرودی هم دو تیپ LT و Z71 قرار دارند که بیشترین فروش کلرادو را تشکیل می‌دهند. زیر کاپوت یک پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ کم‌مصرف با ۲۳۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است که در نسخهٔ قوی‌تری با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۳ نیوتن متر گشتاور هم ارائه می‌شود. کلرادو صرفاً با یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ارائه می‌شود و در نسخه‌های آفرودی به‌صورت استاندارد از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برد.

تویوتا تاکوما

نقاط قوت: قدرت و گشتاور بالا، آپشن‌های آفرودی فراوان، سواری ساکت و راحت، ارائهٔ گیربکس دستی

نقاط ضعف: عملکرد ضعیف گیربکس دستی، پیشرانهٔ خشن، قیمت گران

قیمت پایه: ۳۲,۹۹۵ دلار

درحالی‌که طی یک دههٔ گذشته تاکوما به‌تدریج از مجموعهٔ رو به رشد رقبا عقب ماند اما به‌طور عجیبی فروش آن افزایش داشت و حالا نهایتاً تویوتا نسل جدید آن را به بازار فرستاده است. مثل نسل قبلی، تاکوما با ترکیب کابین و طول اتاق بار مختلفی ارائه می‌شود اما در تمام نسخه‌ها، یک پیشرانهٔ چهار سیلندر توربوشارژ جدید جایگزین نمونهٔ V6 تنفس طبیعی قبلی شده است. علاوه بر این، حالا یک قوای محرکهٔ هیبریدی با بیش از ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور هم ارائه می‌شود. تاکوما به‌صورت دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل با گیربکس‌های دستی و اتوماتیک قابل خریداری است. نسل جدید تاکوما پیکاپی راحت با پرفورمنس و مصرف سوخت مناسب است که لایق عنوان پرفروش‌ترین پیکاپ این کلاس خواهد بود.

جی‌ام‌سی کانیون

نقاط قوت: کابین لوکس در نسخهٔ دنالی، پیشرانهٔ قدرتمند، سواری و هندلینگ خوب

نقاط ضعف: تنوع پایین با تولید فقط در یک نسخهٔ دو کابین، فقدان تیپ‌های ارزان‌تر

قیمت پایه: ۳۷,۵۹۵ دلار

جی‌ام‌سی کانیون همتای لوکس‌تر شورلت کلرادو است که آن را بهترین پیکاپ میان سایز بازار میدانیم؛ بنابراین، تقریباً همهٔ چیزهای خوبی که در مورد کلرادو گفتیم در مورد کانیون هم صدق می‌کند اما جی‌ام‌سی بیشتر روی خریداران سطح بالاتر تمرکز دارد. به همین دلیل، میانگین قیمت تیپ‌های کانیون بسیار گران‌تر از کلرادو است. خبر خوب اما اینکه تیپ‌های بالایی کانیون مثل AT4X AEV و دنالی پرچم‌دار، به ترتیب نهایت توانایی‌های آفرود و تجمل را در این کلاس ارائه می‌کنند. همچنین تیپ دنالی علیرغم قیمت بالا، در داخل گران‌تر و لوکس‌تر از تاکوما لیمیتد احساس می‌شود که قیمت بیشتری دارد.

هوندا ریج‌لاین

نقاط قوت: سواری و هندلینگ عالی روی جاده، طراحی خلاقانهٔ اتاق بار، سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد

نقاط ضعف: طراحی بحث‌برانگیز، فقدان تیپ پایهٔ ارزان، توانایی‌های آفرود محدود

قیمت پایه: ۴۱,۱۴۵ دلار

ریج‌لاین سواری مانندترین پیکاپ بازار است زیرا برخلاف تمام پیکاپ‌های میان سایز، این خودرو بجای شاسی نردبانی سنتی، ساختاری یکپارچه دارد. به همین دلیل، ریج‌لاین روی جاده کیفیت سواری بهتری نسبت به دیگر پیکاپ‌های میان سایز دارد و همین موضوع بزرگ‌ترین دلیل فروش مناسب این خودرو محسوب می‌شود. اکثر پیکاپ‌ها هنگام رانندگی‌های شهری، حس و حال خشنی از خود نشان می‌دهند اما ریج‌لاین آن‌قدر شبیه کراس‌اوور است که شاید فکر کنید در حال رانندگی با هوندا پایلوت هستید. در پشتی خلاقانه که به‌صورت جانبی باز می‌شود هم دیگر ویژگی خاص ریج‌لاین در این کلاس به‌حساب می‌آید. کابین ریج‌لاین نیز سعی نمی‌کند خود را خشن جلوه دهد و شبیه شاسی‌بلندهای خانواده پسند هوندا است.

جیپ گلادیاتور

نقاط قوت: تنها پیکاپ با سقف و درهای قابل جدا کردن، طراحی آفرودی، توانایی یدک کشی بالا

نقاط ضعف: عملکرد ضعیف روی جاده، ارائهٔ فقط یک پیشرانهٔ ضعیف

قیمت پایه: ۴۰,۸۸۵ دلار

گلادیاتور که برای مدل ۲۰۲۴ مورد به‌روزرسانی قرار گرفت، از کابین جدید، سیستم اطلاعانی-سرگرمی عالی و تکنولوژی‌های آفرود جذاب بهره می‌برد. تیپ‌های جدید روبیکان X و موهاوی X توانایی‌های آفرود بیشتری را به این پیکاپ اضافه کرده و درعین‌حال، به‌طور عجیبی راحتی بیشتری را هم به همراه دارند. متأسفانه هنوز پیشرانهٔ پلاگین‌هیبریدی ۴Xe برای گلادیاتور ارائه نمی‌شود و پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی آن با ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور، به‌وضوح از پیکاپ‌های تویوتا و جنرال موتورز عقب‌تر است. انتقال نیروی این موتور هم از طریق گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد درحالی‌که گیربکس‌های کمکی مختلفی هم قابل سفارش خواهد بود. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد گلادیاتور که در هیچ‌کدام از رقبا وجود ندارد، قابلیت برداشتن سقف و درها و حتی خواباندن شیشهٔ جلو است که لذت رانندگی در هوای آزاد را فراهم می‌کند. بااین‌حال، برای بسیاری از خریداران، پیکاپ‌هایی مثل کلرادو یا تاکوما گزینهٔ بهتری خواهد بود زیرا برای رانندگی‌های روزمره مناسب‌تر هستند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =

دکمه بازگشت به بالا