موضوعات داغ

بهترین خودروهای سال ۲۰۲۴ معرفی شدند

به گزارش اتونیوز، بهترین خودروهای سال 2024 در رای‌گیری سالانه بیش از ۱۰۰خبرنگار از ۳۱ کشور جهان و در حاشیه نمایشگاه نیویورک، معرفی و کیا شاسی‌بلند الکتریکی EV۹ به عنوان بهترین خودرو انتخاب شد. ولوو EX۳۰ و BYD سیل (Seal) هم دوم و سوم شدند.

براساس این گزارش، خودرو‌هایی از تویوتا، هیوندای و ولوو هم در بخش‌هایی دیگر به عنوان بهترین خودرو انتخاب شدند. فورد برونکو، هیوندای کونا، هیوندای سانتافه، مزدا CX-۹۰، سوبارو کراس‌ترک، تویوتا پریوس و فولکس‌واگن ID.۷ هم برای کسب عنوان بهترین خودرو سال رقابت می‌کردند.

ولوو EX۳۰ با اینکه در بخش بهترین خودرو و بهترین خودرو الکتریکی ناکام بود اما توانست با شکست BYD دلفین و لکسوس LBX جایزه بهترین خودرو شهری را ببرد. در بخش بهترین طراحی، تویوتا پریوس، فراری پوروسانگوئه و فورد برونکو به مرحله نهایی رسیده بودند و در نهایت تویوتا بیشترین امتیاز را از داوران گرفت.

در بخش بهترین خودرو اسپرت هم هیوندای آیونیک ۵ N با برتری بر فراری پوروسانگوئه، پورشه کاین و دو مدل ب‌ام‌و شگفتی‌ساز شد و عنوان بهترین خودرو اسپرت سال را از آن خود کرد. ب‌ام‌و M۲ و ب‌ام‌و XM دوم و سوم شدند.

در بخش بهترین خودرو لوکس، سه محصول مرسدس بنز و دو خودرو از لکسوس و ب‌ام‌و به فینال رسیده بودند که در نهایت ب‌ام‌و سری ۵ بیشترین امتیاز را کسب کرد و برنده شد.

این سومین سال پیاپی است که محصولات خودروسازان کره‌ای به عنوان بهترین خودرو سال انتخاب می‌شوند. هیوندای در سال ۲۰۲۳ با مدل آیونیک ۶ و در سال ۲۰۲۲ با مدل آیونیک ۵ این جایزه را برد. حضور پررنگ خودرو‌های الکتریکی در بین نامزدهای دریافت جایزه و رسیدن خودرو‌های چینی به مرحله پایانی از نکات قابل‌توجه رقابت ها بود.

برای حضور در این رقابت باید حداقل ۱۰ هزار دستگاه تولید شده باشد و در دو بازار اصلی دو قاره فروخته شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا