آغاز تولید هایپرکار فرانسوی ۲.۳ میلیون دلاری دولاژ D12

شرکت فرانسوی دولاژ تولید هایپرکار D12 را آغاز کرده است. این خودرو به پیشرانهٔ ۷.۶ لیتری V12 تنفس طبیعی هیبریدی مجهز است.

پیشینهٔ نام دولاژ به اوایل دههٔ ۱۹۰۰ بازمی‌گردد یعنی زمانی که محصولات این برند فرانسوی به‌اندازهٔ نام‌هایی مثل بوگاتی و فراری در پیست‌ها موردتوجه بودند. پس از ۷۰ سال وقفه، دولاژ در سال ۲۰۱۹ دوباره تأسیس شد و حالا رسماً تولید هایپرکار D12 را آغاز کرده است. مدیرعامل این شرکت «لوران تاپی» در مصاحبه‌ای با اتوکار اعلام کرده که دولاژ تاکنون چهار دستگاه از D12 ساخته است. مجموعاً تنها ۳۰ دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد که در مرکز اختصاصی دولاژ در فرانسه تولید می‌شوند. البته ساخت تمام ۳۰ دستگاه مدتی طول خواهد کشید و این کار ممکن است پنج سال زمان ببرد.

D12 به قوای محرکهٔ هیبریدی مجهز است که از یک پیشرانهٔ ۷.۶ لیتری V12 تنفس طبیعی ساخت فرانسه به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده و مجموعاً ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. دولاژ از یک شاسی مونوکوک فیبر کربنی با صندلی‌های مرکزی پشت‌هم استفاده می‌کند. این خودرو همچنین به سیستم تعلیق برگرفته از فرمول یک مجهز است که آنتی‌رول بارها را به‌طور کامل حذف کرده است. این همان ترکیبی است که در دههٔ ۹۰ توسط تیم‌های فرمول یک مک‌لارن و فراری استفاده می‌شد و حالا در انحصار برند دولاژ قرار دارد.

دولاژ D12 در ایالات‌متحده حدود ۲.۳ میلیون دلار قیمت خواهد داشت که آن را به یکی از گران‌ترین خودروهای جهان تبدیل می‌کند. فعلاً مشخص نیست که تاکنون چند دستگاه از این خودرو فروخته شده است. تاپی همچنین در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که دولاژ سخت در حال کار روی محصول دوم خود است که کمی دست‌یافتنی‌تر از D12 خواهد بود:

این مدل کاملاً متفاوتی خواهد بود و بیشتر شبیه یک گرند تورر دونفره مثل شیرون است. این خودرو جاده‌ای و بسیار سریع خواهد بود.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا