موضوعات داغ

نخستین رویداد تحلیل بازار خودرو برگزار شد+تصاویر

نخستین رویداد تحلیل و بررسی بازار خودرو ایران با هدف تبیین چالش ها و فرصت های بازار با حضور فعالان بازار خودرو و مدیران ارشد اتحادیه های نمایشگاه داران ، در تاریخ سوم تیر ماه جاری در محل مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اتونیوز، در این رویداد دکتر مجتبی مالکی- دبیرکل فدراسیون مدیریت و مشاوران کسب و کار ایران با تبیین جایگاه صنعت خودرو در جهان و ایران به معرفی چالش و فرصت های بازار خودرو پرداختند. ایشان عمده چالش های بازار خودرو را نوسانات نرخ ارز و قیمت دستوری خودرو و فقدان نظارت هدفمند بر بازار خودرو بر شمرد.

وی خاطر نشان کرد: رفتار غیرحرفه ای در این بازار با شیوع تدلیس در معامله مشهود است و فعالان بازار خودرو کمتر با قوانین جدید مالی، مالیاتی و حقوقی این کسب و کار آشنا هستند و ضرورت توانمندسازی حرفه ای فعالان این بازار از منظر کسب دانش تخصصی مورد نیاز از جمله اولویت های این بازار به شمار می آید.

 علی خسروانی – نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران تهران با تبیین آسیب های بازار خودرو بر ضرورت نگاه بلند مدت داشتن به این بازار و حضور موثر همراه با خوش قولی به مصرف کنندگان در این کسب و کارتاکید کرد.

وی تصریح نمود: دغدغه اصلی ما در بازار خودرو می بایست رضایت مردم باشد تا حضوری همراه با اعتمادآفرینی در بازار داشته باشیم و کسب و کار خود را با افتخار به نسل بعدی منتقل نمائیم.

خسروانی ، گران بودن خودرو در ایران و نیاز به نقدینگی زیاد برای فعالیت را از جمله آسیب های این بازار در ایران ذکر کرد و گفت ؛ هدف ما در اتحادیه آموزش و سازماندهی فعالان بازار خودرو، نمایشگاه داران و دفاتر فروش است که با تسهیل شرایط عضویت قصد داریم با همکاری هم به اهداف بزرگ دست یابیم.

به گزارش اتونیوز،  نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران تهران تصریح کرد ؛ بعد از ساماندهی دفاتر، فروشندگان سرپایی را می خواهیم سازماندهی کنیم به نحوی که تنظیم قراردادهای خرید و فروش فروشندگان سرپایی با نظارت دفاتر و نمایشگاه های صاحب مجوز انجام شود.

 

خسروانی در پایان افزود : راهکار اصلی ما برای فعالان بازار خودرو زیر یک چتر رفتن فعالین این بازار و حضور در اتحادیه به عنوان عضو پویای اتحادیه است.

 

همچنین دراین رویداد مهمّ ؛  رضا بهرامی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه نمایشگاه داران تهران به تبیین قوانین جاری کشور در حوزه های مالی و مالیاتی پرداخته و ضرورت داشتن یک حسابدار خبره را در نمایشگاه ها یادآور شدند.

در ادامه نیز دکتر صالح خدری از قضات دادگستری استان تهران به قانون تجارت و ضرورت داشتن ۴ دفتر برای تاجر مطابق با قانون تجارت سال ۱۳۰۷ اشاره داشته و پاسخگوی سوالات حقوقی فعالان بازار بودند.

به گزارش اتونیوز، این رویداد با همکاری موسسه تغییر نگرش و اتحادیه نمایشگاه داران برگزار و مقرر گردید به دلیل استقبال فعالان بازار خودرو در مرداد ماه سال جاری در قالب یک همایش بزرگ استمرار یابد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 5 =

دکمه بازگشت به بالا