![](https://autonews.ir/wp-content/uploads/2024/11/Supra-Resized-3.webp)
این کوپه اسپرت از موتور اصلی سوپرا بههمراه یک کپسول نیتروژن سود میبرد.
به گزارش اتو نیوز،هنوز هم بسیاری از طرفداران سوپرا از شرکت تویوتا ناراحت هستند؛ چون میتوانست نسل پنجم این خودروی افسانهای را بهصورت مستقل تولید کند اما سراغ بیامو رفت و با تکیهبر پلتفرم و قطعات مشترک Z4، کوپه محبوب خود را بهروزرسانی کرد. از دید این افراد، سوپرا MK4 (نسل چهار) یکی از بهترین خودروهای برند تویوتا به شمار میرود؛ خودرویی که مرکز توجه تیونرهای مختلفی از جمله «اَبفِلاگ» بود.
کیت این تیونر ژاپنی روی سوپرای نسل چهار چهرهای جذاب و نوستالژیک را برای کوپه تویوتا به ارمغان آورده است و بهراحتی حالوهوای چند عنوان نخست فیلمهای سریعوخشن را در ذهن بیننده تداعی میکند. این سوپرا بهخصوص که با قیمت ۲۰ تا ۲۵ هزار پوند در یک حراجی انگلیسی اگهی شده است، از پیشرانه ۳ لیتری تویین توربوی مشهور 2JZ-GTE سود میبرد. این واحد ۶ سیلندر خطی توان تولید بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت را دارد.
متاسفانه قدرت موتور از طریق یک جعبهدنده ۴ سرعتی خودکار به چرخهای عقب منتقل میشود؛ درحالیکه لذت رانندگی با این دسته از خودروها، به تجهیزشان به جعبهدندههای دستی کلاسیک است. ابفلاگ یک مخزن نیتروژن را هم در بخش عقب سوپرای خود به کار گرفته که اتصال آن به بخشهای اصلی موتور نامعین است.
کیت پهن و زیبای تیونر ژاپنی درکنار ایجاد تغییرات مختلف در بخش بیرونی، کابین را هم دستخوش دگرگونی قرار داده است. پارچه مخملی صندلیها با رنگپردازی دوگانه، رنگآمیزی سفید بخشهای مختلف پنل درها و کنسول مرکزی، نشانگرهای اضافه و فرمان بزرگ و زیبای ابفلاگ از جمله المانهای دگرگونشده کابین به شمار میروند که حسوحال سپرهای برجسته، خطوط ادامهدار و رینگهای دو رنگ نمای بیرونی را در درون سوپرا ایجاد میکنند.
این سوپرای ابفلاگ ۱۹۹۳ با کارکرد حدودی ۱۲۶ هزار کیلومتر، خودرویی دستنخورده و تمیز به شمار میرود که برخلاف سایر نمونههای عادی سوپرای نسل چهار، جزئیات بالایی دارد و میتواند نگاه هر بینندهای را به خود جلب کند. نظر شما درباره این کوپه اسپرت چیست؟ آیا نسل تازه سوپرا موفق شده تا میراث نام خود را بهخوبی حفظ کند؟