موضوعات داغ

شورولت دوبوی رونمایی شد

این نسخه خاص از شول از قطعات پرینت‌شده و موتور CNC2کاری شده سفارشی استفاده می‌کند.

به گزارش اتو نیوز،چندی پیش، رویداد مشهور سما ۲۰۲۴ در شهر لس‌آنجلس به پایان رسید. این نمایشگاه خودرویی میزبان خودروهای تقویت‌شده‌ای بسیاری بود که برخی از آن‌ها توسط شرکت‌های خودروسازی مشهور تولیدشده بودند و برخی دیگر هم توسط تیم‌های کوچک‌تر توسعه پیدا کرده بودند. دسته دوم غالبا شامل کوپه‌های عضلانی-کلاسیک آمریکایی می‌شد که هیچ حدومرزی نداشتند و هر آنچه در ذهن سازنده بوده را به تصویر می‌کشیدند.

یکی از این خودروهای بدون محدود که توسط «بلازین رودز» و تیمش، بر پایه یک دستگاه شورولت شِوِل کلاسیک ساخته شده بود، «دوبوی» نام داشت که برخلاف انتظار، از ۲,۸۰۰ اسب بخار قدرت سود می‌برد.

با دیدن این چهار رقم، نخستین چیزی که به ذهنمان می‌آید این است که احتمالا رودز هم یک موتور جدید را درون بدنه قدیمی شورولت قرار داده و به‌اصطلاح ابرخودروی خود را خلق کرده است؛ اما مجموعه او با همکاری طراح شاسی، «موریسون»، شاسی دوبوی را از نو خلق کرده است. او تنظیمات منحصربه‌فرد خود را هم در توسعه شاسی یادشده به کار برده تا مجموعه خودرو بتواند توان استفاده و مدیریت درست قدرت زیاد را داشته باشد. در همین راستا، سیستم فنربندی دوبوی هم به‌صورت کاملا سفارشی و با بهره‌وری از موادی چون آلومینیوم ۷۰۷۵-T6 ماشین‌کاری‌شده ساخته شده است.

اینترکولر موتور این خودرو با تکیه‌بر پرینترای سه‌بعدی مدرن ساخته شده است. ورودی رادیاتور این بخش هم از جنس الیاف فیبرکربن تهیه شده است. تمام مجموعه موتور هم حدود ۳۸ سانتی‌متر به مرکز خودرو نزدیک‌تر شده تا توزیع وزن بهتر انجام شود.

پیشرانه ۸.۸ لیتری V8 «برودکس» عظیم این خودرو از دو توربوشارژر ۸۳۸۵ «پرسیژن» استفاده می‌کند که به پمپ‌سوخت‌های قدرتمند مجهز شده است. طراحی مجموعه پیشران به‌شکل انجام شده که دیفیوزر عقب خودرو در حقیقت همان سلول بدنه موتور خودرو به شمار می‌رود؛ حرکتی که با توجه به ارتفاع کم دوبوی پرریسک محسوب می‌شود.

«ریکارو سالاتینو»، مدیرعامل و بنیان‌گذار مجموعه کوچک رودز، درباره دوبوی می‌گوید:

هدف ما از تولید دوبوی نه‌تنها ارائه محصولی جذاب و چشمگیر بود بلکه می‌خواستیم چیزی بسازیم که تجربه رانندگی متمایزی دارد. ما در تمام زمینه به مرزهای ممکن رسیدیم؛ از طراحی گرفته تا مهندسی. حال هیجان‌زده هستیم که نتیجه و پتانسیل‌هایش را به جهان نشان دهیم.

بخش داخلی خودرو میزبان یک میل‌محافظ شده که به‌همراه ستون‌های مستحکم و ادوات داخلی سفارشی، فضایی مخوف را برای سرنشینان دوبوی ایجاد می‌کند. تیم مهندسی از فرمان اصلی آئودی R8 برای این خودرو استفاده کرده است تا بتوانند دسترسی به پاسخی سریع را برای راننده ممکن کنند.

از آنجایی که ساخت چنین ابرکوپه‌ای یک فرایند زمان‌بر و بسیار متفاوت محسوب می‌شود، تیم رودز از تمام فعالیت‌هایشان یک مجموعه فیلم تهیه کرده‌اند که هم‌اکنون در کانال یوتیوبی‎‌شان، دردسترس عموم قرار گرفته است. نظر شما درباره رودز دوبوی چیست؟ آیا ۲,۸۰۰ اسب بخار قدرت این خودرو اصلا کاربردی هم دارد؟

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − شش =

دکمه بازگشت به بالا